A A+ A++

Wg prognoz analityków jednego z największych domów mediowych w latach 2023-2027 wartość tego rynku globalnie nadal będzie notowała wzrosty w przedziale 1-3% (głównie dzięki rosnącej popularności Connected TV czyli w wielkim uproszczeniu telewizorów z dostępem do internetu, zwłaszcza smart TV czy też odbiorników umożliwiających oglądanie Youtube’a lub Netflixa), niemniej w ciągu pierwszego półrocza w Polsce wielkość tego rynku zanotowała spadek o 1,6% w porównaniu do analogicznego okresu w 2021r. Już w 2021r. TV w torcie reklamowym zdeklasował internet i ten trend się umacnia.*

Od telewizji linearnej do serwisów streamingowych od lat odchodzą szczególnie młodzi, tym samym bardzo pożądani przez reklamodawców, użytkownicy. Dowodzi tego m.in. globalny rozwój Netflixa czy też Disneya, a także rozwój rodzimych platform powiązanych z nadawcami TV. W tym trendzie nie ma w zasadzie nic dziwnego, reklama w telewizji linearnej pochłania ogromne budżety marketingowe i o ile istnieją narzędzia pozwalające mierzyć zasięg czy intensywność kampanii w danej grupie docelowej, na rynku wciąż brakuje narzędzi, by zmierzyć realny wpływ kampanii TV na sprzedaż.

W ostatnich latach na rynku reklamowym odbija się dodatkowo wysoka inflacja, a w dobie obserwowanej od kilku lat transformacji komunikacji reklamowej czyli przesuwania inwestycji z komunikacji wizerunkowej w kierunku wsparcia sprzedaży, skuteczne rozwiązania technologiczne łączące TV i online pozwalające mierzyć bezpośredni wpływ reklamy TV na sprzedaż pozwoliłyby spowolnić negatywny trend spadkowy na rynku reklamy TV. Tym bardziej, że od lat dynamicznie rozwija się zjawisko multiscreeningu, polegające na równoczesnym oglądaniu TV i korzystaniu ze smartfona, które dotyczy już ponad 70% wszystkich internautów. ** I, jak wynika z raportu IAB Polska, współkonsumpcja ekranów w Polsce stale rośnie.*** Rosną także inwestycje w kanał online oraz w nowe technologie. Raport wskazuje, iż zwiększone nakłady na reklamę w kanale online zaowocowały jego ponad 20%-owym wzrostem rok do roku. Jego udział w torcie reklamowym to obecnie połowa wszystkich inwestycji reklamowych, a w internecie zakupy robi już blisko 70% polskich konsumentów.****

Takie innowacyjne narzędzie mierzące skuteczność reklamy TV, oparte na technologii machine learning i AI, opracowali naukowcy i inżynierowie pracujący nad aplikacją insbuy. Aplikacja powstała z myślą o widzach telewizyjnych kanałów wnętrzarskich. Za jej pośrednictwem widzowie mogą w prosty sposób namierzyć i nabyć wypatrzony w telewizji mebel lub dodatek (lampę, wazon etc).

– Tworząc aplikację poszukiwaliśmy takiego rozwiązania, które pozwoli ograniczyć żmudną i czasochłonną pracę związaną z przetwarzaniem i kategoryzowaniem danych – mówi Łukasz Augustyniak, architekt rozwiązań sztucznej inteligencji w Insbuy – Jednak ze względu na niedociągnięcia dostępnych na rynku narzędzi do wykrywania obiektów w materiałach wizualnych, zdecydowaliśmy się stworzyć autorskie rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które w 100% spełni nasze oczekiwania, a także umożliwi szybkie adaptowanie do nowych treści wizualnych.

To świetne rozwiązanie dla marketerów z kategorii Dom i Ogród. Jak dotąd, w ciągu niespełna 2 lat aplikację ściągnięto już 70 000 razy, a wartość zakupionych w ten sposób produktów sięgnęła 20 000 000 zł. Pod koniec ub.r. startup rozpoczął współpracę z Canal+. Współpracuje również z Tele5, MTV oraz kolumbijską telewizją Caracol.

Wg danych GUS w 2021r. udział zakupów internetowych w ciągu ostatnich 3 miesięcy z kategorii Meble, dekoracje i produkty „ogrodowe” wyniósł 9,1%, notując wzrost o 1pp. To wartość zbliżona do zakupów z kategorii Zabawek i produktów dziecięcych.

– Takie rozwiązanie, przekształcające model reklamowy push w pull, jest nie tylko odpowiedzią na potrzeby współczesnego, zwłaszcza młodego konsumenta, ale również otwiera przed marketerami oraz partnerami dostarczającymi content ogromne możliwości, oferując im efektywne narzędzie pomiaru efektywności lokowania produktów w TV – podsumowuje Mikołaj Krzemiński, CEO Insbuy.

Źródło: Insbuy

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak znaleźć pracę w Niemczech jako opiekunka?
Następny artykułGM. MAŁDYTY: BAL KARNAWAŁOWY W WIELKIM DWORZE Z SUPER BABKAMI