A A+ A++

Jesteśmy na poligonie stworzonym specjalnie do terenowej jazdy. Znajdziesz tu każdego rodzaju przeszkody. Od tych prostych jak przejazd przez ułożone gałęzie, płyty, strome podjazdy czy zjazdy, z którymi poradziłby sobie prawie każdy SUV. Po takie na które nie odważyłbym się wjechać bez asysty auta z linką, które mogłoby mnie wyciągnąć. W tym klimacie znakomicie prezentuje się Raptor. Najbardziej terenowy pick-up jaki jest na rynku, a właściwie to powinienem go nazwać terenowym funcarem, ale po kolei.

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Poprzednik miał diesla. W nowym pod maską kryje się 3-litrowy benzynowy silnik V6 o mocy 288 KM i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przekazanie napędu odpowiada dziesięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Kolejną niespodzianką jest układ napędowy. Po raz pierwszy w nowym Raptorze dostępny jest stały napęd na wszystkie koła. Napęd ma funkcję przełączana na program off-road oraz blokady mechanizmu różnicowego dla przedniej i tylnej osi. Można również wybrać jeden z siedmiu programów jazdy, w tym cztery programy terenowe z trybem „Baja”, mało tego można w nim wybrać jak głośny ma być układ wydechowy. Co ciekawe sprzedaż nowej generacji Rangera w Europie rozpoczyna się od Raptora, czyli topowego modelu. Choć Raptor wygląda i wg. Forda nadal jest pojazdem użytkowym, to jednak jeździ jak auto wyczynowe, które jakimś cudem jest przystosowane do codziennej eksploatacji.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Dla Raptora przewidziane są dwa wybrane kolory – to code orange oraz conquer grey. Nawet jeśli zamówicie go w szarym odcieniu to i tak jest to auto obok którego nie da się przejść tak, żeby go nie zauważyć. 6,3 metra długości, prawie dwa metry wysokości i prawie 3,3 metrowy rozstaw osi, do tego 85 cm głębokości brodzenia. Jak na europejskie warunki Raprot jest po prostu wielki. Z jego wyjątkowości zdają sobie sprawę również jego twórcy – Tworząc Rangera Raptora nowej generacji skupiliśmy się na zbudowaniu prawdziwie wyczynowego pickupa. Jest znacznie szybszy, ma niesamowity wygląd, jest naszpikowany nowymi funkcjami i jest najwytrzymalszym Rangerem, jakiego kiedykolwiek udało nam się stworzyć – komentuje Dave Burn, główny inżynier programu Raptor w Ford Performance.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Ruszamy na tor przeszkód. Po kilku prostych próbach przyszedł czas na te bardziej odważne. Na początek przejazd przez tzw. “kocie łby”, coś ale bruk w najgorszym wydaniu. Przy pierwszym przejeździe jedziemy powoli, nie szybciej niż 10 km/h, cały samochód skacze na boki i w górę. Ciężko utrzymać się na fotelu. I tak naprawdę wydaje się, że to taka maksymalna prędkość na tą konkretną przeszkodę. Jednak wracamy do tej samej próby i teraz słyszę od instruktora hasło – a teraz przejedź to na pełnym gazie… tylko nie zapomnij hamować bo na końcu jest pionowy nasyp.. Polecenie wydaje się absurdalne, właściwie brzmi jak misja samobójcza, ale mimo to próbuję, a co tam! Efekt jest niesamowity. Rapotor przejeżdża bez najmniejszego problemu i uszczerbku. Takich sytuacji podczas tego popołudnia na torze było więcej i za każdym razem zdziwienie i zaskoczenie było równie duże.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Ten pick-up ma szereg wzmocnień takich elementów jak słupek C, skrzynia ładunkowa czy koła zapasowego, a także unikalne obudowy odbojników, wieżyczki amortyzatorów i wsporniki tylnych amortyzatorów. Przeprojektowane jest tu zawieszenie kół. Są wytrzymałe, a jednocześnie lekkie aluminiowe górne i dolne wahacze, przednie i tylne zawieszenie o dużym skoku oraz udoskonalone drążki Watta. Ale przede wszystkim wyjątkowe są tu nowe amortyzatory FOX Live Valve. Technologia wręcz wyczynowa. Amortyzatory są wyposażone w system sterowania, który dysponuje funkcją tłumienia zależnego od pozycji amortyzatora. Wypełnione są olejem wzbogaconym teflonem, który zmniejsza tarcie o około 50 proc. w porównaniu z amortyzatorami stosowanymi w modelu poprzedniej generacji. Ten zawias jest po prostu niesamowity i czyni z tego pick-upa fenomenalny samochód.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

mat. prasowe

Ranger Raptor pozytywnie zaskaku … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЗеленский в Британии: «Коалиция ракет большой дальности заставит зло отступить от нашей страны»
Następny artykułМешканка Хмельницького з двома дітьми втекла у притулок від чоловіка-насильника