Traton zebrał na ten rok zamówienia na 274 300 ciężarówek, o 10 proc. mniej niż na 2022 rok. Produkcja wyprzedana jest na cały bieżący rok, a sprzedawcy nie przyjmują więcej zamówień, ponieważ nie ma pewności jakie będą ceny materiałów i robocizny. Także Iveco informowało w listopadzie, że zamówienia napływają szerokim strumieniem, choć mniejszym niż w 2021 roku. Generalnie branża spodziewa się bardzo dobrego roku. – Szacuje się, że w 2023 roku na europejskim rynku zarejestrowanych będzie od 270 do 310 tys. ciężarówek o DMC powyżej 16 ton – stwierdza prezes firmy DAF Trucks Harald Seidel.
Czytaj więcej
Zeroemisyjne floty pod znakiem zapytania
Przeszkodą w popularyzacji elektrycznych ciężarówek są wysokie ceny energii oraz brak sieci ładowarek. Bez państwowych dopłat system nie ruszy. Przewoźnicy chcą silników spalinowych.
Niedawno zamknięty 2022 rok okazał się dla producentów ciężkiego taboru bardzo udany. DAF Trucks dobył w 2022 roku 17,3 proc. w europejskim rynku ciężkich pojazdów ciężarowych, o 2,4 punktu proc. więcej niż w 2021 roku. Produkcja wyniosła 68 tys. samochodów, co jest rekordowym wynikiem. W 2022 roku z linii produkcyjnych zjechało około 56 tys. średnich i ciężkich pojazdów CF, XF, XG i XG+ (49 tys. w 2021 roku), a także około 12 tys. ciężarówek dystrybucyjnych LF (11 tys. w 2021 roku), co stanowi nowy rekord produkcji.
W segmencie pojazdów o masie powyżej 16 ton firma DAF osiągnęła pozycję lidera na rynku w Wielkiej Brytanii (31,1 proc.), Holandii (32,5 proc.), Belgii (23,6 proc.), Polsce (22,4 proc.), na Węgrzech (24,4 proc.) i w Bułgarii (26,4 proc.).
DAF nadal przoduje na rynku w europejskim segmencie ciężkich ciągników siodłowych i jest wiodącą importowaną marką w Niemczech. W klasie pojazdów lekkich firma DAF odnotowała udział w rynku na poziomie 9,7 proc. (2021: 10,1 proc.) i utrzymała czołową pozycję na rynku w Wielkiej Brytanii (37,5 proc.).
Poza Unią Europejską firma DAF sprzedała w ubiegłym roku ponad 7,5 tys. pojazdów ciężarowych. W Tajwanie pozostawała liderem na rynku pojazdów ciężkich wśród europejskich producentów. Rekordową sprzedaż ciężarówek osiągnięto w Izraelu, Kolumbii, Ekwadorze i Australii.
Grupa Daimler Truck (oferuje m.in. ciężarówki Mercedes-Benz i Mitsubishi Fuso) sprzedała w 2022 roku 502 291 pojazdów, o 14,2 proc. więcej niż w 2021 roku. Marka Mercedes-Benz zwiększyła sprzedaż o 17,7 proc. do 166 396 tys. pojazdów. Więcej szczegółów marka przedstawi 10 marca.
Grupa Traton (m.in. marki MAN i Scania) sprzedała w 2022 roku 254 300 ciężarówek, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Scania zmniejszyła sprzedaż o 6 proc. do 85 200 sztuk, zaś MAN zmniejszył o 13 proc. do 58 100 ciężarówek. Koncern poda więcej informacji 7 marca.
Czytaj więcej
Rośnie pierwszy w Polsce konkurent InPost
Cainiao i DHL zainwestują 60 mln euro w sieć automatów paczkowych w Polsce. Firmy chcą konkurować z InPost o przyznają, że bez sieci automatów paczkowych jest to niemożliwe.
W 2022 roku Volvo Trucks dostarczyło 145 195 pojazdów, o 19 proc. więcej w stosunku do roku 2021. W Europie Volvo Trucks ma udział w rynku na poziomie 18,2 proc., co jest najwyższym wynikiem w historii. Spółka zwiększyła swoje udziały w rynku Ameryki Północnej i Australii, odpowiednio o 10,8 proc. i 17,0 proc. W Brazylii, Volvo Trucks zwiększyło swoje udziały do 24,6 proc. i tym samym po raz pierwszy w historii zostało liderem tego rynku.
Volvo Trucks rozpoczęło seryjną produkcję ciężkich samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym w 2022 roku jako pierwszy światowy producent. Stany Zjednoczone, Holandia, Niemcy, Norwegia i Szwecja to obecnie największe rynki dla elektrycznych samochodów ciężarowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS