Next-genowa aktualizacja do Wiedźmina 3 była wyczekiwana przez wielu graczy na całym świecie, jednak po jej wydaniu opinie były mocno podzielone. Niektórzy byli zachwyceni udoskonaleniami i lepszą jakością grafiki, ale z drugiej strony nie brakowało osób narzekających na stan techniczny gry i jej wysokie wymagania sprzętowe. Twórcy musieli więc zabrać się za łatanie nowej wersji Wiedźmina, a pierwsze efekty prac studia CD Projekt RED możemy zobaczyć już teraz.
Twórcy nie pochwalili się wszystkimi nowościami – na oficjalnej witrynie mowa jest tylko o najważniejszych zmianach. Aktualizacja do next-genowego Wiedźmina jest właśnie wdrażana na wszystkich platformach i już teraz powinna być dostępna dla wszystkich.
Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen – Test wydajności kart graficznych. Potworne wymagania sprzętowe z ray tracingiem
Dziki Gon w next-genowej wersji doczekał się właśnie pierwszej dużej aktualizacji oznaczonej jako 4.01. Patch dotyczy wszystkich platform, a więc PC oraz konsol Xbox Series X|S i PlayStation 5. Poprawki dotyczą m.in. kwestii wydajności i naprawy krytycznych błędów, aczkolwiek lista zmian obejmuje też dodanie kilka nowych funkcji. Warto jednak dodać, że twórcy nie pochwalili się wszystkimi nowościami – na oficjalnej witrynie mowa jest tylko o najważniejszych zmianach. Aktualizacja jest właśnie wdrażana na wszystkich platformach i już teraz powinna być dostępna dla wszystkich.
Wiedźmin 3: Dziki Gon Next-Gen – porównujemy grę w wersji PlayStation 4 Pro do nowej wersji dla PlayStation 5
Oto lista zmian wprowadzonych wraz z aktualizacją:
PC
- Naprawiono błąd, w wyniku którego opcja odbicia w przestrzeni ekranu nie działała na PC, mimo że była włączona. Gracze, którzy wcześniej ustawili poziom SSR na wysoki, mogą teraz zauważyć różnicę w wydajności.
- Dodano nowy tryb wydajności globalnego oświetlenia z ray tracingiem, z którego mogą skorzystać gracze posiadający kompatybilny sprzęt. Zwiększa on liczbę klatek na sekundę, przedkładając wydajność nad zasięg i precyzję.
KONSOLE
- Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach możliwe było utworzenie większej liczby zapisów, niż pozwalał na to limit, co powodowało różne problemy z zapisywaniem gry lub resetowaniem ustawień użytkownika.
- Poprawiono jakość odbić w przestrzeni ekranu na konsolach nowej generacji.
- Zoptymalizowano globalne oświetlenie z ray tracingiem na konsolach nowej generacji, aby poprawić wydajność trybu Ray Tracing.
ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach
- Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego mogło nie dać się wejść w interakcję z Avallac’hem w ramach celu „Poinformuj Avallac’ha, że wszystko zostało przygotowane”.
- Sprawy rodzinne – naprawiono błąd, który mógł powodować zawieszanie się gry podczas przejścia z rozmowy z Krwawym Baronem do Historii Ciri: Wyjście z cienia.
- Królewski Gambit – naprawiono błąd, w wyniku którego mogło nie dać się wziąć udziału w walce na pięści z drugim Vildkaarlem z powodu niewidzialnej przeszkody.
- Awantura o wino: Belgaard – dodano poprawkę wsteczną dla błędu naprawionego w aktualizacji 4.00, który sprawiał, że zadanie nie mogło zostać zaliczone, jeśli podczas eksplorowania gracz zniszczył gniazda potwora istotnego w zadaniu.
- Niebezpieczna gra – zbroja w pokoju Caesara powinna teraz zmieniać swój wygląd, gdy włączony jest Alternatywny wygląd nilfgaardzkiej zbroi.
- Axii Marionetka – zwiększono zdrowie marionetki i obrażenia, jakie zadaje.
- Mutacja Przypływ adrenaliny powinna teraz działać zgodnie ze swoim opisem.
- Wprowadzono niewielkie zmiany w zadaniach i przerywnikach filmowych.
LOKALIZACJA – dostępne na wszystkich platformach
- Usunięto szereg błędów w lokalizacji arabskiej.
- Dodano zlokalizowaną wersję piosenki Orianny „Kołysanka o niedoli” w dubbingu koreańskim i chińskim uproszczonym.
- Dostosowano animację ruchu ust Priscilli tak, aby pasowała do chińskiego dubbingu (wariant uproszczony) podczas piosenki „Wilcza zamieć”.
Uwaga: wypisano tu jedynie najbardziej zauważalne zmiany. Aktualizacja zawiera inne drobne poprawki, które nie znalazły się na tej liście.
Źródło: CD Projekt RED
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS