Kolejna linia lotnicza przegrywa z wysokimi kosztami. Nie pomogły nawet podwyżki cen biletów, czy inne formy pozyskania oszczędności. Pod koniec stycznia dowiedzieliśmy się, że brytyjska firma przewozowa Flybe pomimo długiej walki ogłosiła bankructwo. Tym razem z podobnym problemem zmaga się Norwegia. Linie lotnicze Flyr niebawem zakończą swoją działalność.
Flyr ogłasza upadłość. Nie polecisz już tanimi liniami z Norwegii
Założyciel linii lotniczych Flyr i przewodniczący zarządu Erik Braathen poinformował, że jednogłośną decyzją zarządu firma zaprzestaje dalszej walki i składa wniosek o upadłość. Przedsiębiorstwo skupione na świadczeniu usług w zakresie obsługi połączeń lotniczych na terenie Norwegii i Europy założono w 2021 roku. Niestety, jak wynika z informacji przekazanych przez Agencję Reutera niepewność co do popytu oraz trudna sytuacja na rynku finansowym doprowadziła na upadku młodej firmy.
W listopadzie Flyr powiedział, że zabezpieczenie większej ilości funduszy jest niezbędne, aby przetrwać sezon zimowy i przygotować się na wiosnę i lato 2023 roku, ale był w stanie zebrać tylko około połowy wymaganej gotówki w tym czasie
– czytamy na stronie reuters.com.
Jak w przypadku likwidacji każdej firmy problemy finansowe odczują nie tylko właściciele. Linia lotnicza Flyr jest zmuszona zwolnić ponad 400 pracowników.
Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Upadłość norweskich linii lotniczych. Firma wydała oświadczenie
Na oficjalnej stronie przewoźnika możemy przeczytać oświadczenie dotyczące likwidacji linii lotniczych Flyr. Z jego treści wynika, że Sąd Okręgowy w Oslo otworzył już postępowanie upadłościowe z dniem 1 lutego 2023 roku.
Zw złożonego wniosku o upadłość wynika, że firma miała nieco mniej niż 2,5 mld koron norweskich w zaksięgowanym długu i ponad 400 pracowników. W przeliczeniu na polską walutę kwota zadłużenia linii lotniczych Flyr wynosiła około 1 mld 75 mln złotych.
Bankructwo oznacza, że wstrzymana została sprzedaż wszystkich biletów, a wszystkie loty zostały odwołane. Pasażerowie, którzy zapłacili za bilety lotnicze kartą, powinni skontaktować się ze swoim bankiem lub instytucją finansową, która wydała kartę płatniczą, aby sprawdzić, czy przysługuje im zwrot pieniędzy
– informuje przewoźnik.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS