BMW Group i Solid Power pogłębiają współpracę, której efektem jest obecnie przyznanie licencji, która pozwoli BMW na budowę w Niemczech linii produkcyjnej nowych akumulatorów Solid Power ze stałym elektrolitem.
Baterie półprzewodnikowe (SSB) powinny w przyszłości pojawić się w samochodach elektrycznych BMW. Producent samochodów od dawna współpracuje z firmą Solid Power, która opracowuje akumulatory tego typu, a teraz pogłębiono współpracę, co w zasadzie było tylko kwestią czasu. BMW otrzymało właśnie kolejną licencję na budowę nowej linii produkcyjnej akumulatorów w Centrum Kompetencyjnym Produkcji Ogniw (CMCC) w Parsdorf koło Monachium. Zanim linia powstanie, inżynierowie BMW będą współpracować z Solid Power nad optymalizacją procesów produkcyjnych, a elektrolit dostarczy Solid Power (zachowuje know-how, a BMW nie będzie mieć licencji na elektrolit).
BMW inwestuje w akumulatory ze stałym elektrolitem. Firma rozpocznie produkcję na licencji Solid Power, jednak licencja nie obejmuje elektrolitu.
BMW ma otrzymać próbki testowe w formatach do użytku w samochodach jeszcze w tym roku. Producent planuje zaprezentować prototyp samochodu z ogniwami półprzewodnikowymi przed 2025 r. Firma wprowadziła 6. generację swoich ogniw litowych we wrześniu 2022 r. i mówi się, że ich wdrożenie jeszcze przed uruchomieniem SSB zwiększy zasięg wg WLTP o 30%. Pakiety będą miały średnice 46 mm i wysokość 95 mm, lub 120 mm (specjalnie dla SUV-ów). BMW twierdzi też, że oferują o 20% większą gęstość energii objętościowej w porównaniu z piątą generacją.
Producent samochodów spodziewa się wyprodukować ponad 2 miliony samochodów elektrycznych do końca 2025 roku i chce, aby ponad 50% swoich samochodów było samochodami elektrycznymi przed 2030 rokiem. W tym roku niektórzy producenci jak Mini, czy Rolls-Royce chcą już być całkowicie elektryczni.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS