Po przedstawieniu w ubiegłym roku Studium korytarzowego, czas na kolejny etap prac nad projektem nowej drogi krajowej nr 7 od Rabki-Zdroju do Chyżnego – poinformowała Dyrekcja.
Jak przypomina krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w ramach tzw. Studium korytarzowego przygotowano dziewięć wariantów przebiegu nowej drogi na odcinku pomiędzy Rabką-Zdrojem a Chyżnem. Do dalszych prac zostały rekomendowane cztery warianty. Przyszły wykonawca dokumentacji Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej będzie również sprawdzał możliwość m.in. poprowadzenia drogi po zachodniej stronie Chyżnego.
Finałem tych prac będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i wybranie wariantu, który stanie się podstawą do przygotowania projektu budowlanego. Wykonawca STEŚ-R będzie miał 45 miesięcy od podpisania umowy na realizację zadania – podaje GDDKiA.
Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przypomina, że dk nr 7 to obecnie najpopularniejsza trasa na Słowację. Przejście graniczne w Chyżnem jest najbardziej obciążone ruchem spośród wszystkich przejść na polsko-słowackiej granicy. Badanie pomiaru ruchu przeprowadzone w 2021 roku wykazało, że na niektórych odcinkach DK7 między Rabką a Chyżnem każdej doby porusza się ponad 11 tys. pojazdów, w tym ponad 2,1 tys. ciężarówek. Na odcinku za Jabłonką, prowadzącym do granicy państwa, jest to prawie 4,5 tys. pojazdów, w tym ponad 1,6 tys. ciężarówek – informuje GDDKiA.
Jak podaje Dyrekcja, przebieg drogi uwzględniony jest w korytarzu europejskiej sieci TEN-T. Prowadzi on ruch tranzytowy do granicy ze Słowacją i dalej na południe Europy. Po stronie słowackiej nowa dwujezdniowa trasa połączy się z drogą R3.
Więcej informacji na stronie internetowej projektu budowy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS