Trwa nabór do XIX edycji nagrody Podlaska Marka. Można wskazać m.in. najlepsze produkty spożywcze, użytkowe, wydarzenia kulturalne, społeczne biznesowe czy inwestycje, a także inicjatywy skierowane do osób z niepełnosprawnościami. Wszystkich kategorii jest dziesięć i w każdej zostanie wybrany jeden laureat. Jak co roku swojego faworyta wybiorą też internauci. Zgłoszenia przyjmowane są do 1 lutego.
Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez marszałka województwa podlaskiego. Od początku cieszy się dużym zainteresowaniem regionalnych organizacji, producentów i konsumentów.
Promocja regionu
Jak zauważył marszałek Kosicki, nawet w trudnym okresie pandemii konkurs utrzymywał wysoki poziom i cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem.
– To jest sztandarowe wydarzenie samorządu województwa. Pokazujemy to, co mamy najlepsze, a jest naprawdę czym się chwalić i to w wielu obszarach: biznesu, kultury, działań społecznych, wydarzeń, inwestycji i innych – mówił marszałek i zaznaczył, że Podlaska Marka jest znakomitą formą promocji regionu. – Ważne jest, żebyśmy teraz w tym czasie, kiedy w niektórych branżach mamy problemy spowodowane sytuacją geopolityczną – chodzi tu m.in. o turystykę – podejmowali tego typu działania, żebyśmy głośno mówili o wszystkim, co jest w naszym regionie najlepsze: o ludziach, o firmach, o wydarzeniach, tak aby zachęcać do kupowania produktów, nawiązywania relacji biznesowych, ale też do odwiedzania tych wspaniałych miejsc w województwie podlaskim – powiedział Artur Kosicki, zachęcając udziału w tegorocznej edycji Podlaskiej Marki.
Kategorie
Konkurs od ubiegłego roku ma dziesięć kategorii. Są to: Produkt spożywczy, Produkt użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0 i Marka bez barier.
Jak wyjaśniała Magdalena Łyżnicka-Sanczenko są trzy warunki uczestnictwa w konkursie.
– Wszystkie zgłaszane produkty, przedsięwzięcia, usługi muszą być zlokalizowane na terenie naszego regionu, powinny mieć pozytywny wpływ na wizerunek regionu. Nie wolno też zgłaszać laureatów poprzednich edycji Podlaskiej Marki – mówiła dyrektor.
Decyzję o wyborze zwycięzców w każdej z kategorii podejmie kapituła konkursu. Ale jak co roku swego laureata wybiorą internauci w Konkursie Podlaskiej Marki Konsumentów.
– Ten konkurs towarzyszący Podlaskiej Marce cieszy się również ogromnym zainteresowaniem, czego dowód dali internauci w ubiegłym roku, oddając rekordową liczbę ponad 7 tys. głosów – mówiła dyrektor Łyżnicka-Sanczenko.
Tradycyjnie podczas finału Podlaskiej Marki poznamy Ambasadora Podlaskiej Gospodarki – w ubiegłym roku tytuł ten trafił do Podlaskiego Klubu Biznesu i Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego, którym w 2022 został Wojciech Nowicki.
Daty
Swego kandydata do Podlaskiej Marki 2022 może zgłosić każdy. Należy to zrobić do 1 lutego br. za pośrednictwem strony www.podlaskamarka.pl. Następnie, kapituła konkursu ogłosi po trzech nominowanych w każdej z kategorii. Zwycięzców poznamy podczas uroczystej gali finałowej.
podlaskie.eu
opr. (orj)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS