Po oprotestowaniu przez Radę Gminy Wieliszew, jednego z dwóch wariantów nowej linii kolejowej, przebiegającego przez tereny gminy Wieliszew, do sprawy odniósł się pełnomocnik zarządu PKP PLK S.A
Rada Gminy Wieliszew po wybraniu przez PKP dwóch, z 7 wcześniej przedstawionych, wariantów przebiegu nowej linii kolejowej, wypracowała stanowisko w formie uchwały, w którym przeciwstawiła się wyznaczeniu nowej trasy przez tereny Wieliszewa. Zdaniem władz gminy i radnych, optymalnym wariantem jest ten drugi, czyli dołożenie nowych torów (poszerzenie korytarza) na istniejącej trasie kolejowej z Legionowa do Nowego Dworu Maz.
Do stanowiska gminy ustosunkował się obecnie pełnomocnik zarządu PKP PLK ds. inwestycji Rafał Banaszkiewicz. Napisał on, że w trakcie trwania dwuturowych konsultacji spółka PKP jednoznacznie wskazała, że korytarz nr 7 (przebiegający przez Legionowo/Chotomów/Nowy Dwór Maz. oraz Nasielsk) nie spełnia założeń projektu jakim jest „zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia – Nasielsk (Kątne/Świercze)”. A w tej sytuacji wariant nowej trasy przez Wieliszew okazuje się najbardziej korzystny.
Przedstawiciel PKP PLK S.A. stwierdził też, że lobbowane przez wieliszewski samorząd utorowania nowo projektowanej linii kolejowej do Nasielska w jej obecnym śladzie tj. rozbudowa linii kolejowej nr 9 do 4 torów od stacji Warszawa Praga do Nasielska jest niezgodne z założeniami projektowymi dotyczącymi prędkości, której w tej wersji nie mogłyby osiągnąć pociągi.
Zdaniem PKP przeprowadzenie prac w ramach omawianego projektu pozwoli zaoferować mieszkańcom całego regionu (w tym również mieszkańcom Wieliszewa) lepsze warunki podróży z i do Warszawy. Dowodzi on, że proponowane przebiegi korytarzy są wypadkową wielu czynników i całościowym ujęciu minimalizują ingerencję w obszary zabudowane oraz cenne obszary przyrodnicze i kulturowe. Dlatego też PKP nie zgadza się z uchwałą gminy Wieliszew, która nie dostrzega jakichkolwiek korzyści dla gminy w związku z wyborem korytarzy 4 i 6.
red.
Komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS