Szybkość życia w mieście sprawia, że jego mieszkańcy są narażeni na szereg niebezpieczeństw związanych z ruchem drogowym. Wszyscy przechodzą przecież przez jezdnie, korzystają z kładek, wiaduktów i przejść znajdujących się przy torach kolejowych. Nie zawsze da się w porę zauważyć nadjeżdżający samochód lub pociąg. Nie zawsze też wiadomo, że w jakimś miejscu grozi upadek z dużej wysokości. Aby nie doszło do nieszczęśliwego wypadku, niebezpieczne miejsce powinno zostać odgrodzone barierkami drogowymi.
1. Barierki drogowe – ochrona przed niebezpieczeństwem
2. Bariery drogowe U11a
3. Bariera drogowa U12a
Barierki drogowe – ochrona przed niebezpieczeństwem
Bariery drogowe są niezbędnym elementem miejskiej infrastruktury. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Stosuje się je wszędzie tam, gdzie istnieje ryzyko kolizji między pojazdami, rowerzystami i pieszymi. Prawidłowo wykonane i zamontowane barierki drogowe powinny skutecznie uniemożliwiać przejechanie pojazdu poza krawędź drogi, lub też przez pas rozdziału od trasy przeciwległego ruchu, lub jezdnię poprzeczną. Niektóre rodzaje barier drogowych pełnią też funkcję ostrzegawczą. Przykładem jest balustrada u11a ze szczeblinkami, którą ustawia się tam, gdzie istnieje niebezpieczeństwo upadku z dużej wysokości. Natomiast
bariera u12a jest ustawiana w miejscach, które mogą być niebezpieczne dla pieszych, np. przy torach kolejowych. Są to najczęściej spotykane bariery ochronne drogowe na ulicach miast.
Bariery drogowe u11a
Barierki ochronne typu u11a są wykonane ze stali i wyposażone są w szczeblinki, czyli pionowe pręty, uniemożliwiające pieszemu przedostanie się w niebezpieczne miejsce. Są niezwykle wytrzymałe i odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne. Najczęściej stosuje się je w miejscach, w których zachodzi ryzyko upadku. Barierkę u11a powinno się postawić tam, gdzie od podłoża dzieli ją już pół metra wysokości. Świetnie sprawdzi się przy wiaduktach oraz mostach. Może pełnić funkcję balustrady przy nasypach kolejowych i drogach, na których panuje wzmożony ruch. Na ulicach miast często spotykamy je pomalowane na żółto, ale ich kolorystyka powinna być zgodna z wytycznymi zarządcy danej drogi, którym najczęściej jest miasto lub gmina. Czasem spotyka się barierki dwóch kolorach – białym i czerwonym. Najczęściej ustawiane są w miejscach, w których mają pełnić również rolę ostrzegawczą.
Bariera drogowa u12a
W odróżnieniu od balustrady typu u11a, barierki u12a nie mają szczeblinek. Są jedynie wyposażone w poprzeczkę, która utrudnia przedostanie się pieszych na drugą stronę. Zazwyczaj ustawia się je wzdłuż jezdni, ale także na parkingach, wzdłuż ścieżek rowerowych i w pobliżu obiektów, które są narażone na zniszczenie w wyniku kolizji pojazdów. Słowem, barierki tego typu, są najbardziej uniwersalnym elementem zabezpieczenia dróg i mostów. Wszystkie typy barierek drogowych są wykonane z certyfikowanych materiałów, zgodnych z wymogami stawianymi przez Unię Europejską. Są również bardzo łatwe w montażu i demontażu. Najlepiej zamówić je bezpośrednio u producenta, ponieważ wpływa to na ich cenę. Posiada on własny park maszynowy, zapewnia także szybką realizację zamówienia oraz transport na miejsce, w którym produkty mają zostać zamontowane. Nie trzeba już angażować podwykonawcy, który zajmie się przykręceniem ich do podłoża. Producenci barierek drogowych mają swoje własne ekipy montażowe. Wszystkie barierki spawane są przez certyfikowanych specjalistów. Producenci barierek drogowych gwarantują również serwis na terenie całego kraju.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS