Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) umożliwia skontaktowanie się z lekarzem czy pielęgniarką w przypadkach nie wymagających bezpośredniej wizyty w gabinecie.
Recepta na telefon w kryzysie grypowym może się przydać, choć zapisywane na nią leki są pełnopłatne.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) umożliwia pacjentowi skontaktowanie się z lekarzem czy pielęgniarką w przypadkach, które nie wymagają bezpośredniej wizyty w gabinecie. Uzyskamy tam poradę, receptę i zwolnienie lekarskie.
TPK to pomoc w sytuacjach nagłych, incydentalnych, a nie planowe leczenie nie kontynuacja leczenia. np. chorób przewlekłych.
TPK jest alternatywą do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, w której stacjonarnie można uzyskać pomoc lekarską i pielęgniarską. Działa poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), czyli:
od poniedziałku do piątku w godzinach od 18 do 8 rano kolejnego dnia,
całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.
Aby umówić się na konsultację telefoniczną, trzeba zadzwonić pod bezpłatny numer tel. 800 137 200 lub wypełnić formularz kontaktowy, udostępniony przez Ministerstwo Zdrowia.
W trakcie rozmowy telefonicznej najpierw konsultant przeprowadzi wstępny wywiad, a następnie z pacjentem skontaktuje się lekarz lub pielęgniarka.
Jak podaje rynekzdrowia.pl, w grudniu dyżurujący tam lekarze i pielęgniarki udzielili 23 559 konsultacji w tym 409 w języku angielskim, 36 tys. 480 w języku ukraińskim i 75 konsultacji przy udziale tłumacza języka migowego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS