A A+ A++

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) umożliwia skontaktowanie się z lekarzem czy pielęgniarką w przypadkach nie wymagających bezpośredniej wizyty w gabinecie.

Recepta na telefon w kryzysie grypowym może się przydać, choć zapisywane na nią leki są pełnopłatne.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) umożliwia pacjentowi skontaktowanie się z lekarzem czy pielęgniarką w przypadkach, które nie wymagają bezpośredniej wizyty w gabinecie. Uzyskamy tam poradę, receptę i zwolnienie lekarskie.

TPK to pomoc w sytuacjach nagłych, incydentalnych, a nie planowe leczenie nie kontynuacja leczenia. np. chorób przewlekłych.

TPK jest alternatywą do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, w której stacjonarnie można uzyskać pomoc lekarską i pielęgniarską. Działa poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), czyli:

od poniedziałku do piątku w godzinach od 18 do 8 rano kolejnego dnia,
całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.

Aby umówić się na konsultację telefoniczną, trzeba zadzwonić pod bezpłatny numer tel. 800 137 200 lub wypełnić formularz kontaktowy, udostępniony przez Ministerstwo Zdrowia.

W trakcie rozmowy telefonicznej najpierw konsultant przeprowadzi wstępny wywiad, a następnie z pacjentem skontaktuje się lekarz lub pielęgniarka.

Jak podaje rynekzdrowia.pl, w grudniu dyżurujący tam lekarze i pielęgniarki udzielili 23 559 konsultacji w tym 409 w języku angielskim, 36 tys. 480 w języku ukraińskim i 75 konsultacji przy udziale tłumacza języka migowego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł​Pionowe stawianie PlayStation 5 nie tak niebezpieczne, jak myślano?
Następny artykułOświęcim. Wieści z Ratusza z 13 stycznia 2023 roku