Marmon to zapomniana już marka, która w pierwotnej formie zakończyła swoją działalność w latach trzydziestych, ale swoją nazwę zachowała w kolejnych firmach, z których ostatnia została rozwiązana w 1997 roku. Od lat sześćdziesiątych Marmon produkował samochody ciężarowe wyposażone w bardziej luksusowy sposób niż popularne marki typu Kenworth czy Frieghtliner.
Ciągniki siodłowe powstawały w niewielkich ilościach, na specjalne zamówienie, a produkcja odbywała się w bardziej rzemieślniczy sposób niż w przypadku konkurencji. Nim jednak Marmon stał się producentem luksusowego ciężkiego sprzętu, jego profil działalności był szerszy.
Howard Carpenter Marmon zajął się konstruowaniem automobili już od początku XX wieku i w jego dorobku odnaleźć można kilka pionierskich rozwiązań, szczególnie w zakresie silników. W 1927 roku Marmon zaprezentował model Little Marmon, wyróżniający się wykorzystaniem aluminium. Było to nowoczesne, niewielkie auto, które stało się dużym sukcesem dla tego niezależnego producenta. Pozwoliło trafić do mniej zamożnego klienta, gdyż było znacznie tańsze od Modelu 75, stanowiącego do 1927 roku podstawowy model marki. W kolejnym roku Little Marmon wyewoluował w dwa oddzielne modele różniące się od siebie silnikami i rozstawem osi.
Marmon produkował samochody do 1931 roku, gdy przekształcił się w Marmon-Herrington, które porzuciło produkcję samochodów osobowych ze względu na kryzys gospodarczy, który obniżył popularność droższych aut. Nowa firma zajęła się produkcją pojazdów użytkowych: busów, ciężarówek, autobusów oraz sprzętu wojskowego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS