Jak poinformował Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK, negocjacje między spółka a samorządem Wielkopolski dotyczącymi programu Kolej Plus zostały zakończone. Na razie jednak jeszcze nie została podpisana żadna umowa.
Przypomnijmy: program Kolej Plus jest szansą dla samorządów na odbudowę lokalnych tras kolejowych i ułatwienie w ten sposób dostępu mieszkańcom do komunikacji publicznej. Dotyczył tych tras, które już istnieją, ale żeby były wykorzystywane w większym stopniu, trzeba je wyremontować, dodać usprawnienia, wybudować łącznice z innymi trasami czy mijanki. Budżet państwa sfinansuje 85 proc. kosztów inwestycji , a samorządy muszą znaleźć pozostałe 15 proc. Planowana realizacja programu to 2028 r.
W Wielkopolsce w ramach programu Kolej Plus zostanie wyremontowanych i przebudowanych pięć tras kolejowych – wszystkie, o jakie wnioski złożył urząd marszałkowski. Zbudowana zostanie nowa linia kolejowa Turek – Konin o długości 38 km, zrewitalizowana linia kolejowa nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń o długości 21 km, zrewitalizowana linia kolejowa nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo o długości 22 km, zrewitalizowana linia kolejowa nr 368 Międzychód – Szamotuły o długości 56 km oraz zrewitalizowany kolejowy ciąg komunikacyjny na liniach kolejowych nr 390/236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec o długości 64 km.
Jak podało Radio Poznań, Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK, poinformował rozgłośnię, że zakończyły się negocjacje co do warunków umów między spółką PKP PLK a Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, strony osiągnęły porozumienie i nic już nie stoi na przeszkodzie w podpisaniu umów na wszystkie inwestycje. Podpisanie umów ma nastąpić w najbliższym czasie – jeszcze w ubiegłym roku wicemarszałek Wojciech Jankowiak zapowiadał, że ma to nastąpić do końca stycznia 2023.
Ostatnio dodane:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS