A A+ A++
źródło: PZPN

PKN ORLEN przez blisko cztery kolejne lata będzie Sponsorem Generalnym polskiej piłki nożnej, jedenastu reprezentacji narodowych, w tym reprezentacji mężczyzn oraz Sponsorem Tytularnym rozgrywek piłkarskich – m.in. Ekstraligi kobiet, Pucharu Polski kobiet oraz ePucharu Polski. To efekt przedłużenia współpracy koncernu z Polskim Związkiem Piłki Nożnej.

PZPZN i PKN ORLEN poinformowały o kontynuowaniu współpracy. Marka ORLEN będzie więc dalej obecna podczas najważniejszych wydarzeń piłkarskich. PKN ORLEN w ramach umowy będzie także realizował projekty piłkarskie ukierunkowane na wsparcie i rozwój dzieci i młodzieży.

Jak podkreśla Agata Pniewska, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN, Grupa ORLEN jest największym sponsorem polskiego sportu, a skala zaangażowania koncernu w ten obszar systematycznie rośnie.  ORLEN wspiera obecnie blisko 100 utalentowanych zawodników, ponad 70 klubów, 10 związków i 2 komitety.

– Stawiamy na współpracę z PZPN, bo piłka nożna to najpopularniejsza dyscyplina sportu w kraju, a rozgrywki śledzi ponad 70 proc. Polaków. Piłka tworzy w Polsce także prawdziwą społeczność. W naszym kraju gra w nią zawodowo i amatorsko trzy miliony osób, a w trakcie sezonu w każdy weekend jest rozgrywanych około 9 tys. spotkań. Chcemy wykorzystywać ten potencjał do promocji naszego biznesu, ale jednocześnie wspólnie ze związkiem działać na rzecz rozwoju sportu dzieci i młodzieży – tłumaczy Agata Pniewska.

Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN podkreśla natomiast, że liczby mówią same za siebie. Bez wątpienia, piłka nożna wyzwala w kibicach ogromne emocje i niemal każdy żyje zwłaszcza meczami seniorskiej reprezentacji mężczyzn, która jest najpopularniejszą drużyną w kraju.

– Przedłużenie współpracy z firmą PKN ORLEN jest potwierdzeniem tego, że inwestycja w kadrę narodową pozwala realizować naszym sponsorom stawiane cele biznesowe, a PZPN postrzegany jest jako solidny partner, z którym warto związać się na długie lata. Cieszymy się, że PKN ORLEN dostrzega ogromny potencjał reprezentacji młodzieżowych, piłki nożnej kobiet czy eFutbolu, które również będzie wspierał. To umowa, gwarantująca korzyści obu stronom. Gramy razem o najwyższe cele! – mówi Łukasz Wachowski.

Korzyści obustronne

Współpraca z PZPN to wymierne korzyści dla koncernu – daje gwarancję dotarcia do milionów kibiców w Polsce i za granicą. W 2021 roku ekwiwalent reklamowy, wynikający ze wsparcia PZPN dla sponsora głównego, przekroczył 410 mln zł. Kanały społecznościowe „Łączy nas piłka” obserwuje blisko 5 mln użytkowników, a mecze biało-czerwonych podczas mundialu w Katarze oglądało w telewizji i internecie średnio 12,5 mln widzów.

Do tego dochodzą kampanie z udziałem kadrowiczów – m.in. Roberta Lewandowskiego, Wojciecha Szczęsnego, Arkadiusza Milika czy Piotra Zielińskiego, które będą wykorzystywane przez koncern jako platforma marketingowa wspierająca biznes, w tym sprzedaż detaliczną na stacjach paliw czy nowe koncepty gastronomiczne. Jedną z nich zrealizowano jeszcze przed mundialem w Katarze. Była to kampania z hasłem „Witaj w świecie piłkarskich emocji”, które nie tylko wspierała wizerunek firmy jako sponsora, ale również promowała marki własne oraz stworzyła kontekst do dalszego wsparcia reklamowego programu VITAY.

Wsparcie dla młodych piłkarzy, drużyn kobiecych i e-sportu

Umowa PKN ORLEN z PZPN to również kompleksowe wsparcie reprezentacji młodzieżowych, którzy z czasem zasilą kadrę narodową. Zgodnie z założeniami, PZPN wesprze merytorycznie programy piłkarskie PKN ORLEN, w których już bierze udział 18 tys. dzieci.

PKN ORLEN będzie w najbliższych latach także:

  • Sponsorem Generalnym reprezentacji Polski kobiet,
  • Sponsorem Generalnym kadr młodzieżowych,
  • Sponsorem Tytularnym Pucharu Polski kobiet,
  • Sponsorem Tytularnym Ekstraligi kobiet,
  • Sponsorem Tytularnym 1. Ligi kobiet.

To istotne wsparcie zwłaszcza w kontekście faktu, iż na przestrzeni ostatniej dekady liczba piłkarek zwiększyła się w Polsce aż 8-krotnie, a zainteresowanie wydarzeniami piłkarskimi deklaruje 63% Polek. Rośnie również marketingowa wartość żeńskiego futbolu. Oglądalność meczów kadry kobiet w eliminacjach mistrzostw świata w szczytach komunikacyjnych przekraczała 400 tys. widzów.

Potencjał ma także wirtualna odmiana piłki nożnej, jako nowe narzędzie wspierające rozwój dyscypliny, pozwalającego budować rozpoznawalność marki wśród setek tysięcy graczy. Oglądalność finału esportowych Mistrzostw Świata w FIFA 23 między Polską a Brazylią wyniosła blisko 800 tys. widzów, a według badania Polish Gamers 2022, aż 68 proc. młodych Polaków poniżej 18 lat gra w gry komputerowe. Koncern będzie Sponsorem Tytularnym ePucharu Polski oraz Generalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w eFutbolu, która jest aktualnym wicemistrzem świata FIFAe Nations Cup 2022 oraz wicemistrzem Europy UEFA eEURO 2021.

W czasie obowiązywania nowej umowy reprezentacja Polski mężczyzn rozegra dwa cykle eliminacyjne – do mistrzostw Europy i świata. W 2025 roku odbędą się natomiast mistrzostwa Europy kobiet. Polska jest jednym z kandydatów do organizacji tego wydarzenia.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułThe Last of Us – wyjaśniamy wszystkie rodzaje zarażonych
Następny artykułAdam Jarubas w rozmowie o rolnictwie w 2023 roku z Jarosławem Kalinowskim [WIDEO]