Garth DeAngelis, współtwórca nowych odsłon serii XCOM oraz świeżego Marvel’s Midnight Suns, opuszcza szeregi studia Firaxis Games po czternastu latach pracy.
Źródło fot. 2K.
i
Studio Firaxis Games opuszcza Garth DeAngelis – producent znany przede wszystkim z serii taktycznych strategii turowych XCOM, której wraz z zespołem zapewnił drugą młodość.
- Deweloper zaczął przy niej pracować dokładnie czternaście lat i jeden miesiąc temu. Jego pierwszym projektem w Firaxis Games był XCOM: Enemy Unknown wydany na PC, PS3 i X360 w 2012 roku.
- Następnie współtworzył duży dodatek Enemy Within do „jedynki” oraz sequel (2016 r.), który również doczekał się pokaźnego rozszerzenia w postaci War of the Chosen.
- Ostatnią grą, w produkcji której wziął udział DeAngelis, jest wydane na początku grudnia 2022 r. Marvel’s Midnight Suns.
Nie znamy powodu odejścia dewelopera. Można się jednak zastanawiać, czy do jego decyzji nie przyczynił się debiut owej superbohaterskiej produkcji, który przeszedł bez większego echa w branży. Wprawdzie tytuł zebrał wiele pozytywnych recenzji, ale dane Steama sugerują, że nie jest to hit sprzedażowy.
Dość powiedzieć, iż w miesiąc po premierze doczekał się on 33-procentowej obniżki ceny na platformie firmy Valve. Trwająca od 2 do 16 stycznia promocja najwyraźniej skusiła sporo osób, bo graczy na Steamie zaczęło stopniowo przybywać. Mimo to do rekordu liczby użytkowników jednocześnie grających w Marvel’s Midnight Suns na premierę – wynoszącego 15,5 tys. – cały czas brakuje około 50%.
Źródło: Twitter / Garth DeAngelis.
Nastroje w Firaxis Games mogą więc być pochmurne. Niemniej Garth DeAngelis – na odchodne nazywający współpracowników najbardziej oddanymi, jakich mógł sobie wymarzyć – wydaje się żegnać z zespołem w dobrej komitywie. Deweloper podziękował jego członkom za wspólnie spędzone lata. Wirtualnie ukłonił się również fanom. Nie wiemy, czym twórca zajmie się w dalszej kolejności.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS