A A+ A++

Meta dąży do poprawy bezpieczeństwa młodszych użytkowników na Facebooku oraz Instagramie, wprowadzając nowe zasady dla reklamodawców.

Meta zmienia dla nastolatków swoje aplikacje

Zaledwie kilka dni temu pojawiła się informacja o pozwaniu przez szkoły w Seattle największych mediów społecznościowych. Serwisy oraz ich firmy macierzyste (Facebook, Instagram, YouTube, Snap oraz TikTok) zostały oskarżone o wykorzystywanie młodzieży do osiągania zysków. Na pozew odpowiedziała większość z nich, publikując oświadczenia, a w przypadku Mety pojawiły się już konkretne plany w celu poprawy bezpieczeństwa nastolatków.

Nie są to pierwsze tego typu zmiany – w listopadzie ubiegłego roku na FB i Instagramie rozpoczęto testy mające na celu zadbanie o prywatność nastoletnich kont, a w ciągu ostatnich kilku lat podjęto znaczące kroki w celu poprawy doświadczeń nastolatków w aplikacjach firmy. Są to:

  • opracowanie kontroli rodzicielskiej, która pomaga rodzicom i nastolatkom wspólnie spędzać czas online,
  • korzystanie z technologii weryfikacji wieku, aby pomóc nastolatkom w dostosowaniu ich do wieku,
  • bardziej prywatne, domyślne ustawienia dla nastolatków,
  • usuwanie większej ilości treści naruszających nasze zasady i utrudnianie znajdowania potencjalnie wrażliwych treści,
  • pomoc w ochronie nastolatków przed niepożądanymi interakcjami,
  • oferowanie narzędzi dla nastolatków do spędzenia bardziej wartościowego czasu online.

Jakie są dalsze plany Mety w tej kwestii?

W najbliższym czasie Meta zapowiada wprowadzenie pewnych zmian w sposobie, w jaki jej aplikacje radzą sobie z reklamami i młodszymi użytkownikami. Zgodnie z nowymi zasadami, reklamodawcy na Instagramie oraz Facebooku nie będą mogli wykorzystywać spersonalizowanych danych w takich ilościach, jak do tej pory, by kierować swoje oferty do nastolatków.

Co więcej, od przyszłego miesiąca Meta usunie opcję kierowania reklam do nastoletnich użytkowników w zależności od płci. Nie będzie też możliwości wyświetlania spersonalizowanych ofert dla użytkowników poniżej 18 roku życia na podstawie ich aktywności w aplikacji, w tym tego, kogo obserwują na Instagramie czy polubionych stron na Facebooku.

Po tych zmianach spersonalizowane reklamy w aplikacjach będą opierać się wyłącznie na wieku i lokalizacji użytkownika w celu określenia trafności. Według Meta lokalizacja jest niezbędna do oceny, jakie produkty i usługi są dostępne w okolicy użytkownika.

To jednak nie wszystko – za dwa miesiące Facebook i Instagram wprowadzą również nowe opcje kontroli dla nastoletnich użytkowników. Będą oni mogli zdecydować, ile informacji na dany temat zobaczą.

Źródło: about.fb.com

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł26 mln zł kary dla firmy Kärcher. UOKiK: Od 20 lat sztucznie zawyżano ceny
Następny artykułOGŁOSZENIE PŁATNE: Podkarpackie Rozmowy: Jaka jest przyszłość Powiatu Ropczycko-Sędziszowskiego?