A A+ A++

Wersja z dnia

Wydanie zaświadczenia z rejestru dowodów osobistych

Podstawa prawna
1.    Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych ( Dz.U. z 2022 r. poz. 671)
2.    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2021 r. poz. 735)
3.    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn.zm.)
4.    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. z 2016 r. poz.1827 z późn.zm.)
5.    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu ( Dz.U. z 2021 r. poz. 1865)

Jednostki i osoby odpowiedzialne
Urząd Miejski w Mrągowie
11-700 Mrągowo
ul. Królewiecka 60A

Pracownik merytoryczny do prowadzenia sprawy i udzielania informacji: 
•    Inspektor Urzędu Miejskiego w Mrągowie mgr  Emilia Fydrych, pok. 3,  Tel. 89 741 17 70, e mail: [email protected]
•    Inspektor Urzędu Miejskiego w Mrągowie mgr Katarzyna Długosz, pok. 3,  Tel: 89 741 17 71, e mail: [email protected]
Wymagane dokumenty
1.    Indywidualny wniosek złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym podpisem własnoręcznym lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym – w przypadku Rejestru Dowodów Osobistych.
Wniosek o wydanie zaświadczenia nie jest sformalizowany. Wystarczy, aby zawierał: wskazanie osoby, od której pochodzi. Zasadne jest przy tym, aby poza imieniem i nazwiskiem, wniosek uwzględniał również numer PESEL Wnioskodawcy, gdyż daje to pewność właściwej identyfikacji Pytającego w rejestrze i umożliwia wydanie zaświadczenia bez uprzedniego wzywania o dodatkowe dane; adres Wnioskodawcy; zakres danych, jakie zaświadczenie powinno zawierać (zaświadczenie może stanowić pełny odpis przetworzonych danych Wnioskodawcy, bądź zawierać jedynie kilka żądanych informacji).
Do wniosku dołączamy: dowód wniesienia opłaty za wydanie zaświadczenia, pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Opłaty
Kwota        Tytuł płatności     
17,00 zł    za wydanie zaświadczenia
17,00 zł    za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa  (jeśli wnioskodawca występuje za pośrednictwem pełnomocnika)    
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Opłatę skarbową należy uiścić za pośrednictwem:
Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
w placówkach Banku PKO BP świadczących obsługę Gminy Miasta Mrągowo (bez dodatkowych opłat),
karta płatniczą w terminalu znajdującym się  znajdujących się Urzędzie Stanu Cywilnego w Mrągowie przy ul. Ratuszowej 5
na rachunek bankowy: 39 1020 3639 0000 8202 0005 0617 
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. “Opłata skarbowa z tytułu ….”)

Termin załatwienia sprawy
Do Niezwłocznie. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego – zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

Tryb odwoławczy
Brak

Sposób załatwienia
Organ gminy na wniosek zainteresowanej osoby, złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, wydaje zaświadczenie zawierające pełny odpis danych, dotyczących tej osoby przetwarzanych w Rejestrze Dowodów Osobistych,
Zaświadczenie sporządza się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Uwaga:
Osoba, której dane są przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych, ma prawo wglądu do swoich danych przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, po uwierzytelnieniu się w sposób określony w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizują Zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych zawierające pełny lub w określonym zakresie odpis danych osobowych Wnioskodawcy

Miejsce złożenia dokumentów:
URZĄD STANU CYWILNEGO MRĄGOWO
ul. Ratuszowa 5
11-700 Mrągowo
punkt informacji  – pok. 3

Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Stanu Cywilnego w Mrągowie
tel.: 89 741 17 70
fax.: 89 544 40 31

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIntel pokazuje możliwości Core i9-13900KS. 6 GHz prosto z pudełka
Następny artykułJanusz Niedźwiedź: Obciążenia były duże, zawodnicy to odczuli