Wersja z dnia
Wydanie zaświadczenia z rejestru dowodów osobistych
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych ( Dz.U. z 2022 r. poz. 671)
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2021 r. poz. 735)
3. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn.zm.)
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. z 2016 r. poz.1827 z późn.zm.)
5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu ( Dz.U. z 2021 r. poz. 1865)
Jednostki i osoby odpowiedzialne
Urząd Miejski w Mrągowie
11-700 Mrągowo
ul. Królewiecka 60A
Pracownik merytoryczny do prowadzenia sprawy i udzielania informacji:
• Inspektor Urzędu Miejskiego w Mrągowie mgr Emilia Fydrych, pok. 3, Tel. 89 741 17 70, e mail: [email protected]
• Inspektor Urzędu Miejskiego w Mrągowie mgr Katarzyna Długosz, pok. 3, Tel: 89 741 17 71, e mail: [email protected]
Wymagane dokumenty
1. Indywidualny wniosek złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym podpisem własnoręcznym lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym – w przypadku Rejestru Dowodów Osobistych.
Wniosek o wydanie zaświadczenia nie jest sformalizowany. Wystarczy, aby zawierał: wskazanie osoby, od której pochodzi. Zasadne jest przy tym, aby poza imieniem i nazwiskiem, wniosek uwzględniał również numer PESEL Wnioskodawcy, gdyż daje to pewność właściwej identyfikacji Pytającego w rejestrze i umożliwia wydanie zaświadczenia bez uprzedniego wzywania o dodatkowe dane; adres Wnioskodawcy; zakres danych, jakie zaświadczenie powinno zawierać (zaświadczenie może stanowić pełny odpis przetworzonych danych Wnioskodawcy, bądź zawierać jedynie kilka żądanych informacji).
Do wniosku dołączamy: dowód wniesienia opłaty za wydanie zaświadczenia, pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
Kwota Tytuł płatności
17,00 zł za wydanie zaświadczenia
17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli wnioskodawca występuje za pośrednictwem pełnomocnika)
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłatę skarbową należy uiścić za pośrednictwem:
Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
w placówkach Banku PKO BP świadczących obsługę Gminy Miasta Mrągowo (bez dodatkowych opłat),
karta płatniczą w terminalu znajdującym się znajdujących się Urzędzie Stanu Cywilnego w Mrągowie przy ul. Ratuszowej 5
na rachunek bankowy: 39 1020 3639 0000 8202 0005 0617
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. “Opłata skarbowa z tytułu ….”)
Termin załatwienia sprawy
Do Niezwłocznie. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego – zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Tryb odwoławczy
Brak
Sposób załatwienia
Organ gminy na wniosek zainteresowanej osoby, złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, wydaje zaświadczenie zawierające pełny odpis danych, dotyczących tej osoby przetwarzanych w Rejestrze Dowodów Osobistych,
Zaświadczenie sporządza się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Uwaga:
Osoba, której dane są przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych, ma prawo wglądu do swoich danych przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, po uwierzytelnieniu się w sposób określony w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizują Zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych zawierające pełny lub w określonym zakresie odpis danych osobowych Wnioskodawcy
Miejsce złożenia dokumentów:
URZĄD STANU CYWILNEGO MRĄGOWO
ul. Ratuszowa 5
11-700 Mrągowo
punkt informacji – pok. 3
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Stanu Cywilnego w Mrągowie
tel.: 89 741 17 70
fax.: 89 544 40 31
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS