A A+ A++

Wersja z dnia

Udostępnienie danych z rejestru dowodów osobistych oraz z dokumentacji dowodowej

Podstawa prawna
1.    Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U.2017.1464 t.j.)
2.    Ustawa z 6 grudnia 2018r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 167, poz.60.)
3.    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z  Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz.1604)
4.    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada  2011 r. w sprawie  opłat za udostępnienie danych z  Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (t.j. Dz. U. 2016 r. poz. 319).

Jednostki i osoby odpowiedzialne

Urząd Miejski w Mrągowie
11-700 Mrągowo
ul. Królewiecka 60A

Pracownik merytoryczny do prowadzenia sprawy i udzielania informacji: 
•    Inspektor Urzędu Miejskiego w Mrągowie mgr  Emilia Fydrych, pok. 3,  Tel. 89 741 17 70, e mail: [email protected]
•    Inspektor Urzędu Miejskiego w Mrągowie mgr Katarzyna Długosz, pok. 3,  Tel: 89 741 17 71, e mail: [email protected]

Wymagane dokumenty
1.    Uzasadniony wniosek złożony przez uprawniony podmiot na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Wniosek powinien zawierać:
imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy, dane identyfikujące osobę, której wniosek dotyczy, zakres żądanych danych, uzasadnienie potrzeby uzyskania danych (interes prawny lub faktyczny).
Do wniosku dołącz:
dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych, dokument potwierdzający interes prawny w uzyskaniu danych (jeżeli nie możesz wskazać przepisu prawa materialnego upoważniającego do uzyskania danych), pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika),

Opłaty
31,00zł za dokumentację związaną z jednym dowodem osobistym dla podmiotów nierealizujące zadań publicznych na podstawie ustaw szczególnych – jeżeli wykażą interes prawny
Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy:  39 1020 3639 0000 8202 0005 0617 z dopiskiem  – opata za udostępnienie danych 

Wolne od opłat dla podmiotów publicznych realizujących zadania publiczne: 
– organy prokuratury;
– organy Policji;
– sądy
– Komendant Główny Straży Granicznej;
– Komendant Straży Marszałkowskiej;
– Komendant Służby Ochrony Państwa;
– Szef Służby Wywiadu Wojskowego;
– Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego;
– organy Krajowej Administracji Skarbowej;
– Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej;
– Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
– Szef Agencji Wywiadu;
– Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego;
– Szef Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych;
– inne podmioty realizujące zadania publiczne w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych w ustawach szczególnych – jeżeli wykażą interes prawny.

Termin załatwienia sprawy
Do 7 dni

Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji odmawiającej udostępnienia danych wnosi się w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Wojewody Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Mrągowa. Odwołanie jest możliwe tylko w przypadku udostepnienia danych jednostkowych, nie dotyczy udostępnienia danych z dokumentacji dowodowych. 

Miejsce złożenia dokumentów:

URZĄD STANU CYWILNEGO MRĄGOWO
ul. Ratuszowa 5
11-700 Mrągowo
punkt informacji  – pok. 3
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Stanu Cywilnego w Mrągowie
tel.: 89 741 17 70
fax.: 89 544 40 31

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł11 – 13 STYCZNIA: Posiedzenie Sejmu (OGLĄDAJ NA ŻYWO)
Następny artykułPremier uderza w opozycję. Chodzi o przyjęcie przez Polskę waluty euro