Tak wynika z raportu Allianz Partners “States of Mind Travel” ujawnia zmiany w preferencjach turystów.
Podróżujący oczekują większej elastyczności na post-pandemicznym rynku turystyki i ubezpieczeń, ponieważ są wyczuleni na więcej potencjalnych problemów. Jest to jeden z głównym trendów związanych z podróżami i wypoczynkiem płynących z dokumentu. W publikacji został przedstawiony obecny stan i przyszłość branży turystycznej.
U podróżnych widoczny stał się wzrost liczby niepokojących czynników. Oprócz obaw związanych ze zdrowiem, pandemią i ograniczeniami w przemieszczaniu się, osoby decydujące się na wyjazd muszą mierzyć się z zawirowaniami geopolitycznymi, wysoką inflacją i szeroko pojętą niepewnością gospodarczą. Prowadzi to do nowego podejścia do podróży: jeszcze ważniejsza staje się elastyczność oferty oraz ochrona na wypadek nieprzewidywalnych sytuacji.
Czytaj więcej
Dane Allianz Partners potwierdzają wzrost zainteresowania ubezpieczeniami turystycznymi na pięciu głównych rynkach europejskich (Belgia, Francja, Niemcy, Włochy i Wielka Brytania). Liczba osób gotowych zabezpieczyć swoją podróż zagraniczną wzrosła z 21 proc. w 2019 r. do 55 proc. w 2022 r. Trend ten widoczny jest również w wyjazdach krajowych – z 12 proc. do 26 proc.. W tym roku Allianz Partners odnotował również najwyższy w historii poziom roszczeń po wyjeździe.
Badania wskazują również następujące trendy:
• “Work-from-anywhere” przechodzi do głównego nurtu. Wzrost popularności pracy zdalnej i hybrydowej pozwala łączyć biznes z wypoczynkiem, co prowadzi do wzrostu liczby wyjazdów określanych mianem Bleisure (ang. business + leisure). W raporcie podkreślono również, co pomoże branży turystycznej spełnić nowe wymagania klientów: uaktualnienie przepisów, rozwiązanie kwestii rezydencji podatkowej oraz dalsze inwestycje w popularne destynacje.
• W związku z tym, że praca hybrydowa na stałe wpisała się w modele zatrudnienia, coraz więcej podróżnych spodziewa się możliwości wykonywania swoich obowiązków z zagranicy lub spoza miejsca zamieszkania. Badania Allianz Partners Customer Lab pokazują, że 28 proc. osób w wieku od 18 do 25 lat planuje częściej pracować za granicą lub z domu rodzinnego.
• Elastyczność jest najważniejsza: 58 proc. młodszych rodzin preferuje elastyczne rezerwacje podróży, aby w razie komplikacji poradzić sobie z nieprzewidzianymi okolicznościami. Kończący się rok charakteryzował się zwiększoną liczbą większych i wielopokoleniowych grup rodzinnych, napędzając w ten sposób znaczące zmiany w branży. Hotele i ośrodki wypoczynkowe muszą zaspokoić bardziej zróżnicowane potrzeby klientów.
• 41 proc. konsumentów jest świadomych wpływu podróży na środowisko, jednak zrównoważony rozwój pozostaje stosunkowo niewielkim czynnikiem w procesie podejmowania decyzji związanych z wyjazdami.
Czytaj więcej
Jak wskazuje Joe Mason, dyrektor marketingu ds. podróży w Allianz Partners, zamiłowanie ludzi do podróżowania było w tym roku dobrze widoczne – również, gdy patrzyło się na lotniska i wypełnione kurorty.
– Jednakże pandemia wywarła istotny wpływ na potrzeby i oczekiwania podróżnych. Obecnie branża ubezpieczeniowa świadczy usługi dla bardziej wymagającego i lepiej poinformowanego konsumenta, który ma większą świadomość tego, jak wygląda dobra usługa i co może p … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS