Francuzi w kontekście motoryzacji są znani z odważnego wzornictwa. Co jednak powiecie na to, co Peugeot pokazał w ramach CES 2023 w modelu Inception Concept? Tak dziwnej kierownicy nie widzieliśmy od dawna.
Kierownica, o której trudno powiedzieć cokolwiek
Peugeot Inception Concept został zaprezentowany podczas tegorocznych targów CES w Las Vegas. Francuzi ewidentnie lubią pokazywać auta, których wzornictwo znajduje się lata świetlne od obecnych trendów – a następnie zapominać o nich. Oby najnowszy koncept nie podzielił losów swojego poprzednika z 2018 roku.
Tak było w przypadku Peugeota e-Legend Concept, który to już w 2018 roku zapowiadał, jak kilka lat później rozwiną się designerzy i w koncepcyjnym modelu Inception (2023) pojawi się kierownica podobna do zupełnie niczego.
Prostokąt, który Peugeot w tym konkretnym przypadku określa mianem Hypersquare nieco przypomina wolant (yoke) z najnowszych Tesli. Różnica jest taka, że Francuzi postawili na całkowicie prosty kształt ze specyficznymi dziurami w każdym z rogów.
To jednak nie wszystko. Umieszczony przed kierownicą wyświetlacz jest okrągły i na ten moment trudno znaleźć zastosowanie do części, która jest skierowana w stronę szyby czołowej. Być może jednak Peugeot zdecyduje się i tę sekcję zagospodarować w rozsądny sposób.
Peugeot Inception Concept to nie tylko dziwna kierownica
To też poważna deklaracja producenta w kontekście rozwoju marki. Inception Concept ma być inspiracją dla kolejnych modeli Peugeota zaczynając od aut, które wyjadą na ulicę już w 2025 roku. Dotyczy to przede wszystkim wzornictwa, a zatem należy się spodziewać, że Francuzi postawią na aerodynamiczną sylwetkę ze sportowymi akcentami.
Peugeot zamierza wprowadzić do sprzedaży 5 nowych elektryków w latach 2024 – 2025.
Jeśli natomiast chodzi o Inception Concept samego w sobie: auto będzie oczywiście w pełni elektryczne, a producent wyposaży je w akumulator o pojemności 100 kWh, który pozwoli pokonać 800 jednostek WLTP (ok. 700 km realnie). Sprint do „setki” ma zająć Inception Concept niecałe 3 sekundy.
Peugeot zapowiada też, że Hypersquare – a więc prostokątna kierownica – trafi do samochodów jeszcze przed końcem obecnej dekady. Jak myślicie – czy takie rozwiązanie będzie wygodne, czy jednak producenci zechcą zachować klasyczną formę kierownicy? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: Peugeot
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS