Bezowiewkowe modele Hondy o nazwie „Neo Sports Cafe” zadebiutowały na rynku w 2018 roku. Seria ta wyróżnia się elementami wykończenia motocykla nawiązującymi do lat 60-tych, zaprojektowanymi w nowoczesnym przyciągającym uwagę wydaniu. Początkowo gama Neo Sports Cafe obejmowała trzy modele: CB1000, CB300R i CB125R. Zwolennicy naked-ów o pojemności 600-700 cm3, jednej z najbardziej popularnej klasy motocykli, przez niemal dwa lata nie mieli dla siebie alternatywy. Jednak w 2019 roku japoński producent wprowadził do sprzedaży model – Honda CB650R wypełniając lukę w linii Neo Sports Cafe.
Honda CB650R Neo Sports Cafe
W roczniku modelowym 2021 motocykl odświeżono konstrukcyjnie. I tal kierownicę przesunięto do przodu, zapewniając lepszą ergonomię podczas jazdy, a w zawieszeniu zastosowano widelec Showa Separate Function Big Piston, który wpłynął na poprawę prowadzenia motocykla. Wizualnie CB650R zyskał okrągły reflektor oraz geometryczne panele boczne. Testowany model z roku 2022 wyróżnia się od poprzednika jedynie nowym srebrnym malowaniem. Motocykl zwraca uwagę kompaktowymi wymiarami i kanciastą, geometryczną sylwetką. Symetrycznie ułożone cztery rury kolektora przyciągają wzrok, a dźwięk przy odpaleniu motocykla dodaje CB650R charakteru. Estetyka motocykla to jedno, ale to co robi największe wrażenie to napęd jednośladu. Większości dostępnych na rynku motocykli o pojemności 600 cm3 wyposażonych jest w jednostki dwucylindrowe. Honda podążą własną drogą. Silnik Hondy CB650R to czterocylindrowa, rzędowa jednostka o maksymalnej mocy 95,2 KM i momencie obrotowym równym 63 Nm osiąganym przy 9500 obr./min. Elastyczność pracy silnika sprawia, że CB650R ma dwa oblicza. Pierwsze na niskich obrotach pozwala w łagodny, a zarazem zwinny sposób przemieszczać się między samochodami. Drugie szybsze wcielenie ujawnia po wkręcenie silnika na wyższe obroty (powyżej 6500 obr./min.) dając frajdę z bardziej dynamicznej jazdy. CB650R przyspiesza płynnie, a przy wyższych prędkościach odczuwalne są nieznaczne drgania, co nie jest uciążliwe. Motocykl prowadzi się łatwo i stabilnie. Przy zróżnicowanej dynamice jazdy po zatłoczonych ulicach i w trasie, średnie zużycie paliwa wyniosło 4,7 l (mniej od deklarowanego przez producenta – 4,9 l). Honda CB650R jest przejawem technologicznego minimalizmu.
Honda CB650R Neo Sports Cafe
Fani różnego rodzaju technicznych i elektronicznych bajerów, nie znajdą dla siebie tu żadnych nowinek. Na pokładzie zamontowano cyfrowy, prostokątny wyświetlacz, który wskazuje: prędkość, przebieg, bieżące i średnie zużycie paliwa, wybrany bieg, obroty silnika oraz temperaturę płynu chłodzącego. Ponadto wskaźnik sugerujący zmianę biegów, będzie ułatwieniem dla niewprawionych motocyklistów. Nad bezpieczeństwem podczas jazdy czuwa dwukanałowy ABS oraz system kontroli trakcji, który można wyłączyć przyciskiem z lewej strony kierownicy. Motocykl urzeka stylowym wyglądem, intuicyjną obsługą, a także swojego rodzaju surowością.
Honda CB650R Neo Sports Cafe
Zwarta sylwetka, stosunkowo niska masa motocykla (202 kg bez płynów), siedzisko umieszczone na wysokości 810 mm pozwolą czuć się pewnie i stabilnie, nawet osobom o niskim wzroście. Czterocylindrowy silnik sprawia, że Honda CB650R nie znudzi się szybko. Niewprawieni motocykliści będą musieli na początku zapanować nad chęcią nadmiernego odkręcania m … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS