A A+ A++

rozwiń

Renault Arkana przeszło długą tułaczkę przez daleką Azję, gdzie odniosło sukces, zanim trafiło na Stary Kontynent. Co ciekawe, europejska wersja samochodu jest produkowana w koreańskiej fabryce Pusan. Na tej samej linii powstaje bliźniaczy Samsung XM3, który trafia na lokalny rynek. To efekt synergii francuskiego koncernu z azjatyckim gigantem.

Renault Arkana zadebiutowało na naszym rynku wiosną 2021 roku, ale szybko zdobyło serca klientów. Przez ten czas samochód zamówiło ponad 100 tys. klientów. To imponujący wynik, który ma potwierdzenie również w rankingach sprzedaży na polskim rynku. Nowy SUV w stylu coupe zdetronizował modele Clio i Captur pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy. Przez cały rok model Arkana mocno rozpychał się na rynku, nie zważając na fakt, że jest “świeżakiem”.


Renault Arkana to jeden z niewielu SUV-ów o nadwoziu coupe dostępnych na rynku. Większość jego konkurentów to przedstawiciele droższego segmentu premium

/

Sebastian Kościółek

/

(c)SQ


Renault Arkana to SUV coupe bez kompromisów

Polacy kochają SUV-y, co potwierdzają wyniki sprzedaży samochodów z ostatnich lat. Nawet w ubiegłym roku na dwadzieścia najpopularniejszych modeli nad Wisłą, aż dwanaście to przedstawiciele segmentu SUV – w różnych rozmiarach. Dlatego postanowiliśmy zderzyć wyobrażenia z rzeczywistością i odpowiedzieć na często zadawane pytanie – Czy taki samochód jest wygodny w codziennym użytkowaniu?


Renault Arkana nie idzie na kompromis. Z jednej strony jest SUV-em o atrakcyjnej sylwetce coupe, a do tego jest bardzo funkcjonalny. Mimo że jest opakowany w kompaktowych rozmiarach nadwozia

/

Sebastian Kościółek

/

(c)SQ


Renault Arkana jest idealnym przykładem do takiego eksperymentu. Z jednej strony to modny SUV w stylu coupe, który ma zrobić wrażenie na sąsiadach i rodzinie. Z drugiej, powinien być maksymalnie funkcjonalny, ponieważ jest samochodem przeznaczonym do codziennego użytku. Nic tak skutecznie nie weryfikuje współpracy lub przyjaźni, jak wspólna, kilkudniowa podróż na dystansie kilku tysięcy kilometrów.


Kilka tysięcy kilometrów w kilka dni było wymagającym sprawdzianem dla Renault Arkana

/

Sebastian Kościółek

/

(c)SQ


Renault Arkana przejechało kilka tys. km w kilka dni

Zabraliśmy Renault Arkanę w podróż niemalże na drugi koniec Europy, gdzie na ulicach nie brakuje samochodów, ale mają one zupełnie inny status niż nad Wisłą. Z uwagi na fakt, że Renault to francuska marka, oczywistym wyborem był Paryż.

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Inrix, stolica Francji zajmuje drugie miejsce na podium w rankingu najbardziej zakorkowanych miast. Paryżanie spędzali w samochodach średnio 140 godzin w roku, wlekąc się po ulicach. Okazuje się, że na ostatniej pozycji tego rankingu (25. miejsce) znalazł się Wrocław ze średnim wynikiem – 84 godziny w korkach. Właśnie stamtąd wyruszyliśmy w podróż. Na marginesie warto dodać, że stolica Dolnego Śląska przeskoczyła w tym niechlubnym rankingu owianą złą sławą Warszawę, gdzie kierowcy spędzają średnio 62 godziny rocznie stojąc w korkach.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBoiska na Piątkę coraz bliżej
Następny artykułCzy wiesz, że zamek z serialu Wednesday istnieje naprawdę?