rozwiń ›
Renault Arkana przeszło długą tułaczkę przez daleką Azję, gdzie odniosło sukces, zanim trafiło na Stary Kontynent. Co ciekawe, europejska wersja samochodu jest produkowana w koreańskiej fabryce Pusan. Na tej samej linii powstaje bliźniaczy Samsung XM3, który trafia na lokalny rynek. To efekt synergii francuskiego koncernu z azjatyckim gigantem.
Renault Arkana zadebiutowało na naszym rynku wiosną 2021 roku, ale szybko zdobyło serca klientów. Przez ten czas samochód zamówiło ponad 100 tys. klientów. To imponujący wynik, który ma potwierdzenie również w rankingach sprzedaży na polskim rynku. Nowy SUV w stylu coupe zdetronizował modele Clio i Captur pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy. Przez cały rok model Arkana mocno rozpychał się na rynku, nie zważając na fakt, że jest “świeżakiem”.
Renault Arkana to jeden z niewielu SUV-ów o nadwoziu coupe dostępnych na rynku. Większość jego konkurentów to przedstawiciele droższego segmentu premium
/
Sebastian Kościółek
/
(c)SQ
Renault Arkana to SUV coupe bez kompromisów
Polacy kochają SUV-y, co potwierdzają wyniki sprzedaży samochodów z ostatnich lat. Nawet w ubiegłym roku na dwadzieścia najpopularniejszych modeli nad Wisłą, aż dwanaście to przedstawiciele segmentu SUV – w różnych rozmiarach. Dlatego postanowiliśmy zderzyć wyobrażenia z rzeczywistością i odpowiedzieć na często zadawane pytanie – Czy taki samochód jest wygodny w codziennym użytkowaniu?
Renault Arkana nie idzie na kompromis. Z jednej strony jest SUV-em o atrakcyjnej sylwetce coupe, a do tego jest bardzo funkcjonalny. Mimo że jest opakowany w kompaktowych rozmiarach nadwozia
/
Sebastian Kościółek
/
(c)SQ
Renault Arkana jest idealnym przykładem do takiego eksperymentu. Z jednej strony to modny SUV w stylu coupe, który ma zrobić wrażenie na sąsiadach i rodzinie. Z drugiej, powinien być maksymalnie funkcjonalny, ponieważ jest samochodem przeznaczonym do codziennego użytku. Nic tak skutecznie nie weryfikuje współpracy lub przyjaźni, jak wspólna, kilkudniowa podróż na dystansie kilku tysięcy kilometrów.
Kilka tysięcy kilometrów w kilka dni było wymagającym sprawdzianem dla Renault Arkana
/
Sebastian Kościółek
/
(c)SQ
Renault Arkana przejechało kilka tys. km w kilka dni
Zabraliśmy Renault Arkanę w podróż niemalże na drugi koniec Europy, gdzie na ulicach nie brakuje samochodów, ale mają one zupełnie inny status niż nad Wisłą. Z uwagi na fakt, że Renault to francuska marka, oczywistym wyborem był Paryż.
Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Inrix, stolica Francji zajmuje drugie miejsce na podium w rankingu najbardziej zakorkowanych miast. Paryżanie spędzali w samochodach średnio 140 godzin w roku, wlekąc się po ulicach. Okazuje się, że na ostatniej pozycji tego rankingu (25. miejsce) znalazł się Wrocław ze średnim wynikiem – 84 godziny w korkach. Właśnie stamtąd wyruszyliśmy w podróż. Na marginesie warto dodać, że stolica Dolnego Śląska przeskoczyła w tym niechlubnym rankingu owianą złą sławą Warszawę, gdzie kierowcy spędzają średnio 62 godziny rocznie stojąc w korkach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS