Pokazujemy, jak burzliwie przebiegała produkcja Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Czy uda się przerwać złą passę w 2023 roku?
Źródło fot. Paradox Interactive.
i
Przez długi czas Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 było jedną z najbardziej oczekiwanych „niemożliwych” produkcji na rynku gier wideo, tj. takich, które – wydawałoby się – nie mają szans na powstanie. Nawet teraz, prawie cztery lata po zapowiedzi, tytuł ten wydaje się równie odległy co ponad dekadę temu. Jak przebiegała kłopotliwa produkcja drugiego Vampire: The Masquerade – Bloodlines, pokazuje przygotowana przez nas infografika.
Jakaś klątwa wisi nad grami za Świata Mroku (a przynajmniej serią Bloodlines).Źródło: własne | Paradox Interactive.
Długa droga do zapowiedzi
Już zespół Troika pracował nad kontynuacją Bloodlines, ale „jedynka” sprzedała się tak słabo, że de facto pogrzebała swoich twórców, a tym samym marzenia o sequelu, które snuli fani gry. Jednakże o oficjalnym sequelu można było zapomnieć.
Niespodziewanie w 2015 roku prawa do marki przejęło Paradox Interactive. Pozwalało to wierzyć, że firma poważnie myśli nad wznowieniem cyklu.
Jednakże po zarejestrowaniu znaku towarowego „Vampire Bloodlines” fanów czekały kolejne lata nieurodzaju, przeplatane pomniejszymi doniesieniami. Wreszcie 22 marca 2019 roku Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 zostało zapowiedziane jako gra powstająca w studiu Hardsuit Labs pod pieczą legendarnego Chrisa Avellone’a oraz części oryginalnych twórców.
Burzliwa produkcja Bloodlines 2
Na nieszczęście dla fanów seria bynajmniej nie wyszła na prostą. Oto jak dotychczas przebiegała produkcja Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2:
- 21 lutego 2019 roku – odkryto pierwszy screen z gry, która miała być nową produkcją w świecie Vampires: The Masquerade.
- 22 marca 2019 roku – zapowiedź gry i prezentacja pierwszego zwiastuna. Podano też termin premiery: pierwszy kwartał 2020 roku.
- 10 czerwca 2019 roku – pojawia się pierwszy gameplay z prealfy Vampires: The Masquerade – Bloodlines 2. Dwa dni później twórcy publikują jego rozszerzoną wersję.
- 21 sierpnia 2019 roku – pokazano kolejny gameplay z targów gamescom 2019.
- 16 października 2019 roku – Paradox Interactive opóźnia premierę; gra nadal ma ukazać się w 2020 roku, ale nie w pierwszym kwartale.
- 13 czerwca 2020 roku – ujawniono edycję kolekcjonerską gry oraz rozszerzony zwiastun.
Produkcja Bloodlines 2 nie przebiega gładko. Źródło: Paradox Interactive.
- 22 czerwca – Chris Avellone opuszcza zespół po zarzutach o molestowanie. Sprawa trwa po dziś dzień; jeszcze w listopadzie 2022 r. projektant złożył kolejny pozew o zniesławienie.
- 11 sierpnia 2020 roku – premiera Bloodlines 2 zostaje przesunięta na 2021 rok.
- 19 sierpnia 2020 roku – Brian Mitsoda oraz Ka’ai Cluney zostają zwolnieni z Hardsuit Labs. Obaj pracowali nad oryginalnym Vampires: The Masquerade – Bloodlines.
- 19 października 2020 roku – Cara Ellison, starsza projektantka Bloodlines 2, opuszcza studio. Nie ogłoszono tego publicznie, ale potwierdziło to zatrudnienie deweloperki przez studio Armello.
- 27 października 2020 roku – Bloodlines 2 ma nowych scenarzystów: Samanthę Wallschlaeger (Mass Effect: Andromeda) i Jordana Mychala Lemosa (Ghost of Tsushima).
- 23 lutego 2021 roku – Hardsuit Labs zostaje odsunięte od prac nad Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.
- 2 marca 2021 roku – z Hardsuit Labs zwolniono pracowników odpowiedzialnych za fabułę Bloodlines 2, w tym Samanthę Wallschlaeger i Jordana Mychala Lemosa.
- 13 października 2021 roku – Paradox Interactive potwierdza, że Bloodlines 2 nie zostało porzucone. Prace nad grą powierzono niewymienionemu z nazwy „renomowanemu studiu”.
- 19 lipca 2022 roku – wydawca ponownie potwierdza, że Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 jest w „dobrych rękach”.
- 1 listopada 2022 roku – Paradox Interactive poinformowało, że Bloodlines 2 może ukazać się w 2023 r.
Przyszłość Vampire: The Masquerade
Od pierwszego kwartału 2021 roku Paradox Interactive rzadko wspominało o Bloodlines 2. Gra miała być o krok od skasowania, ale ostatecznie projekt przekazano innemu deweloperowi. Według ostatnich pogłosek chodzi o studio The Chinese Room, znane m.in. z Amnesia: A Machine for Pigs oraz Dear Esther.
W grudniu pojawiły się też pogłoski, jakoby w pracach nad Bloodlines 2 brało udział studio Valkyrie Entertainment. W zasadzie można wątpić w wiarygodność tej informacji, skoro od 2021 roku autorzy Guns Up! należą do PlayStation Studios i pomagali twórcom God of War: Ragnarok. Niemniej na razie nie zdementowano tej plotki.
Wydawca wspomniał też, że Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 może ukazać się w 2023 roku. Trzymamy za słowo. Na razie muszą nam wystarczyć inne gry ze Świata Mroku.
Może Cię zainteresować:
- Poznajcie 14 najpopularniejszych gier RPG na świecie
Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier).
Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich.
Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).
więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS