Liczba wyświetleń: 194
Irlandzki Komisarz ds. Ochrony Danych nałożył w środę 390 mln euro grzywny na Metę za naruszanie prywatności. Ponadto urząd zakazał zmuszania użytkowników z krajów Unii Europejskiej do spersonalizowanych reklam.
Według agencji Associated Press środowa decyzja irlandzkiego urzędu może zmusić amerykańskiego giganta do zmiany modelu biznesowego. Na razie Meta zapowiedziała odwołanie się od wyroku.
W maju 2018 roku wszczęto przeciwko Facebookowi postępowanie, gdy w UE weszło w życie ogólne rozporządzenie o ochronie danych. Meta zmieniła wówczas podstawę prawną, na mocy której posługiwała się danymi użytkowników, aby podsuwać im spersonalizowane reklamy, dodając klauzulę do zasad korzystania z serwisu. Jednakże w ten sposób użytkownicy są zmuszani do wyrażania zgody na wykorzystywanie danych.
Irlandzki urząd uznał, że Meta nie ma prawa na wykorzystanie takiej formy umowy ze swoimi użytkownikami do podsuwania im reklam i uważa te działania za nielegalne. Teraz firma ma trzy miesiące na dostosowanie działalności do przepisów unijnych.
DPC jest głównym regulatorem zajmującym się sprawami koncernów technologicznych, takich jak Apple, Google czy TikTok, ponieważ europejskie siedziby tych firm są zarejestrowane w Irlandii. Obecnie DPC prowadzi 11 dochodzeń w sprawie Mety. Reuters przypomina, że wartość kar nałożonych na Metę przez DPC sięgnęła 1,3 mld euro.
Autorstwo: Krystian Rusiniak
Na podstawie: Tysol.pl
Źródło: MediaNarodowe.com
Poznaj plan rządu!
OD ADMINISTRATORA PORTALU
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS