A A+ A++

Na razie spółka ElectroMobility Poland (EMP), realizująca projekt pierwszego polskiego samochodu elektrycznego, zdobyła kluczowy jego element – platformę technologiczną, na której ma być zbudowany.

– Podpisując z firmą Geely licencyjną umowę na platformę SEA, położyliśmy fundament pod nasze przedsięwzięcie – mówi Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland. W imieniu Geely Holding Group podpis złożył pod nią prezes tego chińskiego koncernu Daniel Donghui Li.

Ta platforma pomieści większość z 2,5 tys. komponentów, z jakich składać ma się Izera, w tym zawieszenie, układ napędowy, baterię, architekturę elektryczną, na niej nadbudowane zostanie nadwozie i wnętrze każdej z wersji Izery. Platforma jest przeznaczona wyłącznie dla pojazdów elektrycznych. Jest skalowalna, może być wykorzystana w autach małych, kompaktowych i klasy średniej, a także w dostawczych.

Zaremba jest przekonany, że współpraca z Geely zapewnii ElectroMobility Poland najwyższej klasy know-how w branży, a także dodatkowe możliwości biznesowe.

Geely to światowy potentat. Jest właścicielem Volvo i LEVC (producenta londyńskich taksówek), kontroluje Lotusa, zainwestowało miliardy w akcje Daimlera i Astona Martina. W 2021 r. Geely Holding sprzedało 2,2 mln pojazdów, w tym 500 tys. z napędem elektrycznym. W platformę, którą kupuje polska spółka, wyposażane są m.in. samochody marek Geely, Zeekr i Smart. W przyszłym roku pojawi się mały elektryczny SUV Volvo EX30. Izera będzie pierwszą marką spoza chińskiego holdingu korzystającą z jego architektury.

Pierwsza seryjna Izera ma wjechać na rynek pod koniec 2025 r. Będzie to ponad dziewięć lat po powstaniu spółki akcyjnej ElectroMobility Poland


Pierwsza seryjna Izera ma wjechać na rynek pod koniec 2025 r. Będzie to ponad dziewięć lat po powstaniu spółki akcyjnej ElectroMobility Poland


Fot.: Electromobility Poland / Materiały prasowe

Platforma jako kamień milowy

– Wybór platformy był najtrudniejszą decyzją ElectroMobility Poland. Przejrzeliśmy 26 rozwiązań, rozmowy toczyliśmy z ośmioma partnerami, platforma zaoferowana przez Geely okazała się technologicznie i cenowo najlepszą na rynku w tym segmencie aut elektrycznych, w którym pozycjonujemy Izerę – mówi Piotr Zaremba.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZbuduj komfortowy dom energooszczędny z pompą ciepła i wentylacją mechaniczną!
Następny artykułOrgasm-Shot – nowoczesny zabieg ginekologii estetycznej. Specjalistka opowiada o szczegółach