Liderem rankingu zostało lotnisko Tokio-Haneda, a poprzedni zwycięzca – lotnisko w Dausze – spadł na 37. lokatę. W pierwszej dziesiątce, zdominowanej przez lotniska Japonii i Brazylii, nie znalazł się ani jeden europejski port lotniczy. Najlepszy wynik spośród lotnisk Starego Kontynentu uzyskało madryckie Barajas, sklasyfikowane na 12. pozycji. Jest to jednocześnie jedyne europejskie lotnisko w czołowej dwudziestce tegorocznego AirHelp Score (kolejne lotnisko z Europy to również hiszpański port lotniczy – Bilbao, który zajął 24. miejsce).
Co się stało z Gdańskiem?
Jak wypadają nasze lotniska na tle całego świata? Trzeba przyznać, że osiągnęły przeciętny wynik, a dotychczasowy lider odnotował gigantyczny spadek. Pierwsze miejsce w zestawieniu krajowym zajął port lotniczy w Gdańsku. Jednak z bardzo wysokiego piątego miejsca spadł na 75.
Drugą pozycję w ujęciu krajowym zajęło lotnisko Kraków-Balice, poprawiając swój wynik z poprzedniego rankingu i jednocześnie wchodząc do pierwszej światowej setki (w tym roku jest 79., poprzednio było 112.). Trzecie miejsce zajęło warszawskie lotnisko Chopina – w rankingu światowym ten port lotniczy zajął 102. lokatę, wypadając tym samym z pierwszej setki i notując wyraźnie słabszy wynik niż w 2019 roku, kiedy uplasował się na 56. miejscu. Czwarte i piąte pozycje w Polsce zajęły lotniska nienotowane w poprzedniej edycji rankingu – to odpowiednio Wrocław (107. w zestawieniu globalnym) i Katowice (111. lokata na świecie).
Naszym celem jest nie tylko edukacja
Od 2015 roku publikowany jest AirHelp Score, czyli globalny ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk. – Naszym celem jest nie tylko edukowanie pasażerów lotniczych w zakresie ich praw i pomaganie w egzekwowaniu tych uprawnień – chcemy też zapewnić im satysfakcjonujące wrażenia z podróży. Dysponujemy jednym z najbardziej wiarygodnych i dokładnych globalnych zbiorów danych o lotach – wyjaśnia Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp.
– Nasz ranking pomaga też liniom i portom lotniczym – na jego podstawie mogą oceniać swoją pozycję na rynku i określać te obszary usługowe, które jeszcze wymagają poprawy, bo przecież to doświadczenia pasażerów są najważniejsze – dodaje Pawliszyn.
Źródło: Air Help
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS