rozwiń ›
Toyota zdecydowała, że w fabryka w Wałbrzychu zajmie się wytwarzaniem kluczowego komponentu w hybrydowej technologii japońskiej marki. Koncern właśnie uruchomił na Dolnym Śląsku produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych najnowszej 5. generacji. Nowe przekładnie zastąpią produkowane od 2018 roku napędy starszej 4. generacji.
– 20 lat temu, w 2002 r., Toyota rozpoczęła w Polsce działalność produkcyjną, wytwarzając pierwsze manualne skrzynie biegów. Cztery lata temu uruchomiliśmy nasz pierwszy projekt hybrydowy. Teraz w tym samym miejscu rozpoczynamy produkcję nowej generacji przekładni hybrydowej, w tym dwóch silników elektrycznych. To dowód na to, jak szybko postępuje elektryfikacja samochodów, a tym samym jak dynamicznie zmienia się nasza fabryka – powiedział Dariusz Mikołajczak, prezes Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP).
Toyota inwestuje w Wałbrzychu i podwaja produkcję na nowych liniach
Toyota na nową inwestycję wyłożyła 360 mln zł. Dzięki temu obecne linie produkcyjne przekładni 1.8 zostały zmodyfikowane. Po raz pierwszy fabryka w Wałbrzychu będzie produkować obydwa silniki elektryczne MG1 i MG2 stanowiące integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej.
Toyota uruchomiła w Wałbrzychu produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych piątej generacji, w tym silników elektrycznych, współpracujących z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 l
/
Toyota
/
Jacek Zych / FORUM
MG1 to silnik elektryczny, tzw. generator – przy uruchamianiu silnika spalinowego pełni rolę rozrusznika oraz wytwarza prąd do zasilania silnika MG2 i ładowania baterii. MG2 to główny silnik elektryczny, który napędza koła, wykorzystując prąd wytworzony przez MG1 oraz pochodzący z baterii. Odzyskuje on część energii kinetycznej w czasie hamowania oraz przy zwalnianiu, dzięki czemu napęd hybrydowy zużywa mniej paliwa w stosunku do silnika konwencjonalnego. W związku ze startem produkcji silników MG1 i MG2 uruchomiono dwie dodatkowe linie produkcyjne.
Toyota w Polsce stawia na hybrydy, to lwia część produkcji