A A+ A++

Internet jest sprzymierzeńcem każdego przedsiębiorcy. Duży czy mały biznes – w internecie zawsze może się rozwinąć. Żadna ulotka informacyjna czy spektakularna kampania reklamowa nie dadzą nam tego, co daje internet – stałego kontaktu z klientem. Nowym klientem.

fot. marvin meyer/unsplash

W internecie – każdy może, ale nie każdy wie jak

Firmy i projekty, które odnoszą sukces na rynku, mają zwykle swoje miejsce w sieci. Nawet supermarkety, które na co dzień i tak są oblegane, nie rezygnują z obecności w Internecie. W końcu dzięki temu każdy konsument może obejrzeć aktualną gazetkę z promocjami na swoim smartfonie. W internecie sprawnie funkcjonują też stowarzyszenia, urzędy, instytucje kultury czy przedsiębiorstwa charytatywne.

Parafrazując klasyka, pytanie w tym przypadku nie brzmi jednak „być czy nie być”?, ale „jak być, by odnieść sukces”? Zaistnieć w internecie nie oznacza niestety tak zwyczajnie się w nim pojawić – byle jak i byle gdzie, nawet na szarym końcu wyszukiwarki. Nie każdy przedsiębiorca ma tego świadomość. Na tym polu mogą polec zwłaszcza ci, którzy na swoje barki biorą tworzenie sklepów internetowych. Tymczasem zaprojektowanie witryny sklepu nie jest takie łatwe, jak układanie towaru na półce. A rozpowszechnienie informacji o aktualnej ofercie wymaga już czegoś więcej, niż wystawienia potykacza na chodnik.

Firma w Internecie

Internet oferuje mnogość narzędzi i rozwiązań, ułatwiających pozyskanie nowych klientów. Dobrze jest wybierać rozwiązania nienachalne i dyskretne, zachęcające do pozostania z nami na dłużej. Udany marketing internetowy ma niewiele wspólnego z krzykliwym banerem wirującym przed oczami po uruchomieniu wyszukiwarki internetowej. Co zatem sprawi, że z gęstwiny firm i sklepów internetowych, klient wybierze właśnie nas? Po pierwsze nasza widoczność. Nie chodzi jednak o atakowanie wykrzyknikami i migoczącym na czerwono nagłówkiem w stylu „Jesteśmy najlepsi!!!”, „Kupuj u nas!!!”, „Kliknij już teraz!!!”. Jest to równie dostrzegalne, co irytujące. Klient chce być tymczasem potraktowany jak świadomy i wymagający odbiorca. O ileż będzie to jednak szczęśliwszy odbiorca, jeśli dotarcie do naszej strony internetowej nie zajmie mu całych godzin, ale co najwyżej kilka minut? Temu właśnie służy pozycjonowanie marki w internecie.

Dobre pozycjonowanie daje szansę na to, że klient po wpisaniu w wyszukiwarce interesujących go słów, natrafi na naszą stronę niemal od razu. Czy to jednak wystarczy?

Z pewnością nie, jeśli po jej otwarciu zobaczy kiepskiej jakości grafikę, nieczytelny interfejs i mało zachęcającą treść. Jak podkreśla  agencja Proformat, obecnie liczy się przejrzystość, łatwość obsługi oraz bogaty pakiet dodatków wyróżniających stronę internetową. Całość nie tylko ładnie wygląda, ale przede wszystkim pozwala firmie zarabiać. A zatem oprócz pozycjonowania i optymalizacji SEO, niesamowicie istotny jest też content marketing. Do nich dołączają sposoby na nawiązanie długofalowej relacji z klientem, którą możemy podtrzymać przy pomocy ciekawego, tematycznego bloga lub przemyślanego newslettera. Promując się w internecie nie możemy poza tym zapominać o social media marketingu. Umiejętnie prowadzone konto na Facebooku czy Instagramie pomoże nam w łatwy sposób dotrzeć do odbiorców i ograniczyć koszty reklamowe.

Strona internetowa – alfa i omega każdego biznesu

Jak widać, budując strategię marketingową w internecie, nie możemy skupiać się na jednym elemencie, zaniedbując całą resztę. Z dostępnych narzędzi należy korzystać jednocześnie i realizować za ich pomocą spójną wizję. Od czegoś jednak trzeba zacząć. Bazą, do której prędzej czy później trafi nasz klient jest strona internetowa. To ją odwiedzi po przekierowaniu z Facebooka. To na niej zawrzemy najważniejsze informacje. To tu będzie można zrobić zakupy. To z niej odbiorca trafi na naszego bloga.

Agencja interaktywna jak fryzjer

Mimo wszystko wielu przedsiębiorców wzięłoby sprawy we własne ręce i samodzielnie zajęło się własnym marketingiem w sieci. Tworzenie stron internetowych i całej struktury wokół nich nie jest niestety zadaniem prostym. Wymaga posiadania wielu umiejętności praktycznych, a także zmysłu estetycznego i spojrzenia marketingowca. Nawet bardzo zdolny w tej materii szef, który o internecie wie wszystko, potrzebuje pomocników. I tu na scenę wchodzi agencja interaktywna.

Zadaniem agencji interaktywnej jest tworzenie stron i sklepów internetowych, a także całej otoczki wokół nich (prowadzenie konta na FB, tworzenie newslettera, fotografia, grafika). Możemy spróbować zrobić to samodzielnie do pewnego etapu. Tak samo jak samodzielnie umyjemy sobie włosy i zapleciemy ładny warkocz, ale już niekoniecznie prosto obetniemy grzywkę czy zrobimy trwałą ondulację.

strona

Dobrze przygotowana strona będzie pracować na sukces firmy i zwiększać zyski 24h na dobę.fot.O.Eletu/unsplash

O tym, że warto zaufać agencji interaktywnej już wiemy. Pytanie tylko jakiej? Oto 9 wskazówek, które pomogą nam dobrze wybrać.
1.    Indywidualny research
Ze znalezieniem agencji jako takiej nie będzie problemu. Pytanie tylko, czy każda agencja jest dobra i sprosta naszym oczekiwaniom? Być może pierwsza lepsza agencja okaże się ostatecznie tą najlepszą. Jeżeli jednak tak jest, to i tak do niej wrócimy. Tymczasem nie zaszkodzi dokładny research, w ramach którego porównamy ceny i obejrzymy kilka (kilkadziesiąt) portfolio.
2.    Strona internetowa agencji
Nawet, jeśli wybrana przez nas agencja znajduje się za rogiem i pięknie wygląda od środka, poświęćmy kilka minut na zapoznanie się z jej stroną www. To wizytówka w sama w sobie. Przedsmak współpracy na poważnie. Jeśli wygląda źle, lepiej założyć, że nasza strona również będzie tak wyglądać, o ile poświęcimy ją tej właśnie firmie. O agencji dobrze świadczy przejrzysta, profesjonalna strona w biznesowym stylu.
3.    Opinie innych klientów
Agencje interaktywne zwykle chwalą się opiniami i referencjami swoich dotychczasowych klientów. Oprócz tego warto jednak przejrzeć niezależne fora i serwisy tematyczne, a nawet zadać na nich pytanie o daną firmę. Brak opinii o agencji w internecie to niestety nie najlepszy znak. Można z niego wywnioskować, że jeśli takowe były, miały niepochlebny wydźwięk, a firma postarała się o ich usunięcie.
4.    Ilość i jakość zrealizowanych prac
Agencja ma wiele projektów na koncie? Można zatem wnioskować, że ma też duże doświadczenie. Liczbę realizacji warto jednak pomnożyć przez ich jakość. Dopiero wtedy poznamy miarodajny wynik.
5.    Stopień zaawansowania projektów i technologii
Agencje interaktywne mają w swoich zespołach różnych specjalistów – programistów, copywriterów, koderów, grafików. Teoretycznie powinny sobie radzić tak z napisaniem tekstu, jak i z wypozycjonowaniem strony. Niektóre mogą jednak mieć doświadczenie wyłącznie w prostych projektach. Zrealizują więc cały projekt, ale nie na takim poziomie zaawansowania, o którym marzy klient.
6.    Łatwy i profesjonalny kontakt
Rozmowa z agencją z pozycji potencjalnego klienta to próbka tego, jak może przebiegać nasza współpraca w przyszłości. Dlatego poza odwiedzeniem strony www, warto jeszcze pokusić się o kontakt telefoniczny i mailowy. Jeśli pracownicy odpowiadają ślamazarnie i zachowują się jak nadęci artyści, nie wróży to niczego dobrego.
7.    Staż agencji
Czy agencje, które prosperują na rynku od lat to lepszy wybór niż nowe firmy pracujące dopiero na swoją renomę? Pamiętajmy, że agencja składa się z mniej lub bardziej doświadczonych ludzi. Jej zespół, nawet jeśli istnieje od niedawna, mogą tworzyć zdolni freelancerzy i specjaliści, którzy odeszli z innych firm. Agencję warto zatem rozłożyć na czynniki pierwsze.
8.    Indywidualne podejście
Dobra agencja interaktywna podchodzi do klienta w sposób indywidualny. Małej firmie nie zaproponuje rozwiązań adekwatnych w przypadku korporacji. Nie będzie też kopiowała utartych rozwiązań, ale stworzy scenariusz szyty na miarę nowego klienta.
9.    Kompleksowość i pełne doradztwo marketingowe
Strona www stroną www, ale oprócz programowania i estetycznych obrazków, każda agencja powinna znać się na marketingu jako takim i być gotowa udzielić swojemu klientowi wskazówek spoza obszaru stron i sklepów internetowych.

Internet daje przedsiębiorcom multum możliwości rozwoju. Wiele firm marnuje jednak swój potencjał w sieci, skupiając się na strategii marketingowej wybiórczo lub nieumiejętnie. Dobra agencja interaktywna zajmie się naszym biznesem kompleksowo i profesjonalnie, co pozwoli nam zdobyć nowych klientów oraz więcej zarabiać. 

Pomoc i wsparcie w zakresie tworzenia stron internetowych:
Agencja Interaktywna Proformat
tel. +48 71 307 06 09
www.proformat.pl

art. sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCiekawostki o motoryzacji USA z lat 50., 60. i 70. XX wieku – część chyba II
Następny artykułGórskie wyprawy fotograficzne