W razie nagłego zachorowania w nocy, weekend lub święto, można wybrać Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK) uruchomioną przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Pod wskazanym numerem dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom. Teleplatforma działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, tylko konsultacje udzielane są przez telefon.
– Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy lekarze rodzinni zakończyli już pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy połączyć się z bezpłatnym numerem TPK – przekazuje Maciej Olesiński, dyrektor Podlaskiego NFZ.
Pod bezpłatnym numerem pomoc medyczną otrzymają wszyscy ubezpieczeni dzwoniący z terytorium Polski. Pacjenci mogą dzwonić od poniedziałku do piątku, w godzinach 18.00 – 8.00 rano kolejnego dnia, całodobowo w sobotę, niedzielę i święta. Porady udzielane są w języku polskim oraz w angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Platforma jest dostępna też dla osób niesłyszących. Z myślą o nich, konsultacje udzielane są przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS