A A+ A++

Nie ważne, czy zaczynasz swoją działalność i masz pod sobą jednego pracownika, czy jesteś jednym z kilku managerów w firmie, która zatrudnia ponad 200 pracowników. Warto uważać na to co się mówi i doskonalić swój sposób zarządzania od samego początku.

Najgorsze błędy, to właśnie te, które wynikają ze stylu Twojego zarządzania, czyli takie, których nie zauważasz a wśród  pracowników, lub klientów mogą spowodować wymierne straty dla Twojego przedsiębiorstwa.

W USA źli szefowie kosztują gospodarkę 36 bilionów dolarów rocznie. Nie mówiąc już o stratach moralnych pracowników – aż 65% wolałoby zmiany szefa niż dostać podwyżki. Dlatego niżej przedstawiamy 7 grzechów popełnianych przez managerów najczęściej. Sprawdź, czy któryś z nich nie jest przeszkodą w prowadzeniu Twojej działalności:

1. Brak komunikacji

Ciężko oczekiwać, że pracownicy lub klienci będą domyślać się co masz na myśli. Informacja to podstawa. Zastanów się, czy przekazujesz zawsze kompletne dokładne i rzeczowe instrukcje oraz polecenia. Dzięki temu pracownicy zrobią dokładnie to, o co poprosisz, a klienci będą należycie poinformowani.

2. Nie idź na skróty

Pamiętaj, że pójście na łatwiznę, to nie zawsze dobre rozwiązanie. Owszem, może rozwiąże Twój problem na jakiś czas, ale zazwyczaj nie wróży nic trwałego. Przeanalizuj problem, zatrzymaj się przy nim na chwilę i obmyśl strategię. Zastanów się nie tylko nad tym, jak go rozwiązać, ale także, co zrobić, żeby się nie powtórzył.

3. Deleguj obowiązki

Częstym błędem popełnianym przez zarządzających, jest to, że nie delegują swoich obowiązków. Wykonywanie wszystkiego samemu nie tylko buduje brak zaufania do pracowników, ale także nie wykorzystuje ich talentu i potencjału.

Uważaj tylko, aby nie oddawać tych zadań, które są dla Ciebie najmniej przyjemne. Przy przekazywaniu pracy, zadbaj o jej wyważenie, zbytnie obciążenie pracownika, może przynieść odwrotny efekt!

4. Wyznaczaj cele

Jeśli już oddelegowałeś część obowiązków, czas wyznaczyć cele. Możesz zacząć od siebie. Wyznacz pierwsze cele, a potem zrób to samo dla swoich podwładnych i postaraj się, żeby były SMART:

  • Simple – jednoznacznie sformułowane, zrozumiałe.
  • Measurable – czyli tak sformułowane, aby można było sprawdzić ich wykonanie.
  • Achievable – cel musi być realistyczny, taki który faktycznie da się osiągnąć.
  • Relevant – pamiętaj, aby cel był spójny i był ważny dla osoby, która go wykona.
  • Timely defined – aby miał swój początek i koniec.

5. Opór przed zmianą

To chyba cecha każdego pracownika. Dobry szef powinien nie tylko przełamać siebie do podjęcia kroków w kierunku innowacji, ale także przekonać i zmotywować do tego swoich pracowników. Pamiętaj, że niechęć do reform nie tylko spowolni Twój biznes, ale także daje przewagę konkurencji!

6. Nie dostrzeganie osiągnięć pracowników

Coś takiego nie musi dużo kosztować. Może być to kilka uderzeń w klawiaturę lub parę kroków do przejścia w biurze. Prostym „dziękuję”, możesz poprawić komuś dzień i zmotywować go do dalszej pracy.

7.  Why so serious? 🙂

Dobra atmosfera i humor, to Twoi sprzymierzeńcy. Wygrasz, jeśli Twoje biuro będzie miejscem, do którego pracownicy chętnie przychodzą.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDrugi rok serwisu cozadzien.pl w obiektywie – cz. II
Następny artykułRzeczpospolita nie może liczyć na ministra Sikorskiego