A A+ A++

DAF przez dekady wyspecjalizował się w produkcji samochodów ciężarowych, ale w latach pięćdziesiątych zdecydowano się na rozpoczęcie projektu niewielkiego samochodu osobowego. Wówczas w Holandii nie produkowano żadnego konkurencyjnego pojazdu, więc włodarze marki liczyli na sukces.

Gotowy projekt DAF-a 600 został zaprezentowany na salonie samochodowym w Amsterdamie 7 lutego 1958 roku i wyróżniał się nowoczesnym nadwoziem, ergonomicznym wnętrzem i co najważniejsze – przekładnią Variomatic, która na lata stała się znakiem rozpoznawczym osobowej dywizji DAF-a. DAF 600 nie miał skrzyni biegów, a jedynie przekładnię opartą na dwóch kołach pasowych. Kierowca musiał jedynie wybrać kierunek jazdy i operować gazem. Ułatwiało to obsługę samochodu, ale rozwiązanie nie było szczególnie długowieczne, nawet jak na standardy lat pięćdziesiątych. Wymiany pasków musiały być dokonywane co około 40 tys. km.

DAF 600 stał się ojcem dla późniejszych osobowych holenderskich samochodów. Był produkowany do 1963 roku i przez ten czas zbudowano ponad 30 tys. samochodów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Kołysanki” – warsztaty muzyczne w Muzeum Miejskim
Następny artykułW Foluszu powstają ogólnodostępne sanitariaty i zaplecze caravaningowe dla turystów