A A+ A++

Trabant po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w 1957 roku jako model P50, budowany był w Zwickau od 1958 roku, a swoją pierwszą modernizację otrzymał w 1964 roku jako Trabant 601. Jego produkcja zakończyła się po 33 latach, w 1990 roku. Publiczność mogła po raz pierwszy zobaczyć następcę P50, model P601 na motoryzacyjnych targach w Lipsku w 1964 roku. Produkcja seryjna tego modelu rozpoczęła się 1 czerwca tego samego roku. Wschodnie Niemcy chwaliły się Trabantem, który w klasie małych samochodów miał nie mieć sobie równych pod względem przestrzeni, wymiarów i wielkości bagażnika.

Trabant 601

mat. prasowe

Trabant początkowo miał moc 23 KM, którą wkrótce podniesiono do 26 KM. Dwucylindrowy silnik miał pojemność 600 cm3 i specyficzny dźwięk, a raczej warkot nieprzypominający żadnego innego samochodu. Równie specyficzne było nadwozie, które składało się z ramy z blachy stalowej, która była pokryta elementami nadwozia wykonanego z tworzywa fenolowego. Z braku możliwości zdobycia (embargo) i zapłacenia (brak dewiz) za zwykłą blachę w NRD opracowała mieszankę duroplastu. I z niego właśnie było zrobione poszycie nadwozia Trabanta. Model 601 przez pierwsze pięć lat dostępny był w sześciu kolorach: białym, szarym oraz w pastelowych odcieniach zielonego, brązowego, żółtego i niebieskiego.

Trabant 601

Trabant 601

mat. prasowe

Sam … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUdana kwesta na rzecz pilskiego hospicjum!
Następny artykułPrzeczytał książkę Dugina: zamiast “wielkiego przebudzenia” wielkie rozczarowanie