A A+ A++

2021-12-21 12:06

publikacja
2021-12-21 12:06

63 proc. Polaków na co dzień korzysta z bankowości internetowej
fot. Nata Bene / / Shutterstock

63 proc. Polaków loguje się na co dzień do bankowości internetowej, a 55 proc. do bankowości mobilnej; co dziesiąty definiuje siebie jako mobile only, czyli zarządza swoim kontem i zleca transakcje wyłącznie na telefonie komórkowym – wynika z badania banku Alior.

Według badania zrealizowanego na zlecenie Alior Banku, blisko 70 proc. ankietowanych deklaruje, że nie ma obecnie potrzeby odwiedzenia oddziału, ponieważ większość operacji jest już dostępnych z poziomu bankowości internetowej i mobilnej.

Raport PRNews.pl: Liczba klientów mobile only – III kw. 2021

Liczba klientów mobile only w bankach zbliżyła się pod koniec III kwartału 2021 r. do 10 mln – wynika z danych zebranych przez PRNews.pl. Terminem mobile only określa się osoby, które obsługują swoje finanse wyłącznie na komórkach.

Zgodnie z wynikami badania Alior Banku, już 63 proc. Polaków loguje się na co dzień do bankowości internetowej, a 55 proc. do bankowości mobilnej. Co dziesiąty definiuje siebie jako mobile only, czyli zarządza swoim kontem i zleca transakcje wyłącznie na telefonie komórkowym, nie korzystając w ogóle z serwisów bankowych za pośrednictwem komputera. Ponadto, już dwie trzecie badanych przyznaje, że nie ma potrzeby konsultowania spraw bankowych w placówce bankowej, ponieważ większość produktów i usług dostępna jest z poziomu bankowości elektronicznej.

Raport PRNews.pl: Rynek bankowości elektronicznej – III kw. 2021

Na koniec września 2021 r. banki uniwersalne miały 21,7 mln aktywnych użytkowników bankowości elektronicznej – wynika z danych PRNews.pl. Umowę umożliwiającą dostęp do kanałów elektronicznych miało z kolei 42,1 mln użytkowników.

Jedna trzecia uczestniczących w badaniu deklaruje, że częściej niż przed pandemią korzysta z nowoczesnych metod płatniczych takich jak BLIK, Google Pay, Apple Pay, Swatch Pay czy Garmin Pay – podano. Coraz chętniej sięgają oni również po usługi pozabankowe. 36 proc. badanych potwierdza, że jest dziś bardziej skłonna kupić ubezpieczenie lub bilet komunikacji, a także opłacić miejsce parkingowe za pomocą aplikacji bankowej działającej w smartfonie. Blisko co drugi ankietowany (45 proc.) deklaruje, że w ostatnim roku realizował przez konto internetowe wiele spraw urzędowych, m.in. złożył wniosek w ramach programów Rodzina 500+, Dobry Start 300+ lub Czyste Powietrze.

W badaniu blisko jedna piąta uczestników przyznała, że w okresie pandemii zainteresowała się aplikacjami do oszczędzania i inwestowania, które udostępniają banki. Dlatego – zdaniem autorów badania – w tym kierunku będą rozwijane kanały zdalne: banki staną się nie tylko dostawcą usług, ale także partnerem towarzyszącym klientowi w codziennych czynnościach.

Według badania czterech na 10 ankietowanych deklarowało, że mogłoby podstawowe sprawy bankowe załatwiać w rozmowie telefonicznej lub konwersacji internetowej z voicebotem lub chatbotem. (PAP)

autorka: Małgorzata Werner-Woś

mww/ pad/

Źródło:PAP
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOstatnie w 2021 r. powołanie w szeregi 2 LBOT
Następny artykułEwa Wrzosek: Pegasus to broń do inwigilacji w pracy, domu, sypialni