A A+ A++
fot. bgk.pl

Z Polskiego Ładu, spośród trzech wnioskowanych o dofinansowanie inwestycji, samorząd otrzyma 60 mln, właśnie na tę planowaną od lat nową przeprawę przez ścisłe centrum Częstochowy. Przedłużenie ul. 1 Maja nad torami zakłada też przebudowę ronda Mickiewicza na turbinowe, budowę wiaduktu samochodowo-pieszego o długości 150 metrów, budowę nowej ulicy na tyłach ul. Małej, omijając przy tym dawną fabrykę ELANEX oraz przebudowę części skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. Wróblewskiego, z dojazdem do al. Wojska Polskiego.

Na linii wschód-zachód w centrum to bardzo potrzebna arteria, a przymiarki do niej w różnych wersjach czynione były od dekady. Samochody ciężarowe z nowo wybudowanej DK-46 od Opola, omijając mniejsze ulice dotrą bezpośrednio przez nowe przedłużenie do nowej DK91. Przetarg na budowę ponoć już pod koniec roku, a sama realizacja ma szansę ruszyć w 2023.

Wokół Ciebie dzieją się rzeczy ważne lub zabawne?
Nakręciłeś ciekawy film, zrobiłeś dobre zdjęcie?
Interesuje nas wszystko, co interesuje Ciebie i co dla Ciebie jest ważne.
Napisz do Radia Jura TUTAJ!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułButy trekkingowe letnie – czyli jakie buty w góry wybrać latem?
Następny artykułIga Świątek w “wielkiej piątce”. Kolejny, epokowy wyczyn