A A+ A++

Mieszkające w Essex małżeństwo z dwojgiem dzieci w maju poleciało na wakacje na Cypr. Ich lot powrotny przebiegał przez Turcję. Rodzina Dervish wybrała więc tamtejszego narodowego przewoźnika.

“Moja 6-letnia córka ma alergię na orzeszki ziemne, więc zwykle dzwonię z wyprzedzeniem i informuję o tym linie lotnicze” – mówił mężczyzna “The Independent”.

W British Airways – którymi dolecieli na wyspę – nie było problemu. “Po prostu nie zaserwowano orzeszków” – opowiadał.

Spór o orzeszki w samolocie

Turkish Airways podało, że zgłoszenie dopisano do rezerwacji, a personel zostanie o tym poinformowany. Gdy 5 czerwca rodzina przybyła na lotnisko, mocno się zdziwiła.

“Przy odprawie członek załogi wydawał się nie rozumieć, o co chodzi. Kiedy weszliśmy do samolotu, zaczęto zadawać dziwne pytania – np. Jak daleko może być ktoś, kto je orzeszki ziemne? Zapytałem, czy po prostu mogą ich nie podawać. Odparli, że kapitan i reszta kadry chcą dalej je serwować” – relacjonował Dervish.

ZOBACZ: USA. Mężczyzna wyszedł na skrzydło samolotu podczas kołowania. Został zatrzymany przez policję

Mężczyzna zaproponował, że porozmawia z pasażerami pierwszej klasy (około 12) i poprosi o wstrzymanie się od ich jedzenia przez 90 minut.

“Wyproszono nas z pokładu”

W pewnym momencie wyproszono go z samolotu i poproszono, by poczekał na schodach. “Podano mi kartkę, którą kazano podpisać. Miałem zapewnić, że jeśli coś stanie się córce, wezmę na siebie całą odpowiedzialność. Byliśmy w szoku. Nikt nie poinformował mnie o takiej polityce przed lotem, gdy dzwoniłem” – dodał.

Dervish nie podpisał dokumentu. Zaproponował za to, że wspomni o tym, co działo się podczas poszczególnych etapów rezerwacji. Zanim jednak to uczynił, na pokład wszedł pracownik w kamizelce odblaskowej. Rodzinę poinformowano, że ich bagaż czeka na pasie startowym, a oni muszą opuścić samolot. Na zewnątrz stało sześciu ochroniarzy.

ZOBACZ: W nadkolu samolotu przyleciał z RPA do Holandii. Był tam co najmniej osiem godzin

“Nie byli agresywni, ale przekonywali mnie, że się mylimy. Żona i dzieci płakały, córka wiedziała, że chodzi o nią” – mówił. Cała czwórka musiała czekać w urzędzie imigracyjnym. Turkish Airlines podało, że nie pomoże im w kontynuowaniu podróży.

Ponad 3 tysiące funtów straty

Rodzina wróciła do domu następnego dnia, z British Airways. Dodatkowe koszty, jakie ponieśli, sięgają ponad 2500 funtów plus 700 funtów za nieodbyty lot.

Pan Dervish złożył standardowy formularz skargi online. Skontaktował się z linią lotniczą na dwóch platformach społecznościowych i mailem, ale otrzymał tylko jedną wiadomość zwrotną.

“Nie mogliśmy znaleźć niczego na temat alergii w rezerwacji, ale alergie traktujemy naprawdę poważnie” – czytamy.

ZOBACZ: USA. Nastolatek próbował przejąć kontrolę nad samolotem. “Chciał odebrać sobie życie”

Na stronie Turkish Airlines możemy znaleźć następujące informacje:

“Nasze przekąski oferowane podczas lotów mogą zawierać orzechy i orzeszki ziemne. Jeśli pasażerowie z alergią przekazują te informacje za pośrednictwem kanałów sprzedaży Turkish Airlines do 48 godzin przed lotem, ich menu jest odpowiednio modyfikowane. Nie robimy jednak zmian w menu innych pasażerów na pokładzie”.

“Jeśli pasażerowie z alergią na orzechy laskowe i orzeszki ziemne zgłoszą to za pośrednictwem kanałów sprzedaży Turkish Airlines do 48 godzin przed lotem, żywność je zawierająca nie zostanie zabrana na pokład”.

ac/Independent

Czytaj więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUkraińcy polują na zdrajców z 2014 r. Już są efekty
Następny artykułRPO interweniuje ws. DPS-u w Jordanowie