Zastanawiasz się, jak błyskawicznie zwiększyć skuteczność strony internetowej? Poszukujesz sposobów na pozyskanie uwagi i zaangażowania swoich odbiorców? Poznaj 5 podstawowych zasad copywritingu i wykorzystaj umiejętność tworzenia tekstów funkcjonalnych do rozwoju swojego biznesu.
W dobie kolorowych obrazków i filmów wideo wielu przedsiębiorców zapomina, że podstawą komunikacji internetowej wciąż pozostaje tekst. To dzięki treściom tekstowym wyszukiwarki dowiadują się, czego dotyczy wybrana strona, a klienci podejmują decyzję o zakupie.
Tekst to nie tylko najlepszy sposób przenoszenia informacji. Jakość komunikatu to przede wszystkim świadectwo profesjonalizmu Twojej firmy.
Poniżej znajdziesz listę 5 podstawowych zasad copywritingu, które błyskawicznie zwiększą skuteczność Twoich treści tekstowych.
1. Określ cel tekstu
Musisz pamiętać, że wszystkie teksty funkcjonalne mają do wykonania określone zadanie. Może być to np. korzystne opisanie cech produktu, oferty lub przedstawienie historii Twojej firmy. Praca nad każdym utworem powinna rozpoczynać się od jasnego zdefiniowania tego celu.
Następnie dostosuj do niego konstrukcję swojej treści. Jeżeli chcesz przekazać odbiorcy określoną informację – wyeksponuj ją w widocznym miejscu. Gdy zależy Ci na sprzedaży, błyskawicznie poinformuj czytelnika, jaki problem rozwiązuje Twoja usługa lub produkt.
2. Wykorzystuj słowa kluczowe
Wszystkie wyszukiwarki internetowe funkcjonują przede wszystkim na podstawie analizy tekstu. Owszem – ich algorytmy są stale ulepszane, jednak odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych nadal jest szalenie ważne. Jeżeli zależy Ci na darmowym ruchu z Google, musisz zadbać o obecność słów kluczowych w tekstach.
Zwróć też uwagę, że nawet treści graficzne lub wideo posiadają miejsce na opis. Zlekceważenie go to poważny błąd. Nawet jeśli opierasz swoją działalność na aktywności w social media – słowa kluczowe w tytule oraz opisie treści pozwolą Ci na dotarcie do szerszego grona odbiorców.
3. Skup się na korzyściach czytelnika
Bez różnicy, jakiego rodzaju tekst tworzysz – na pierwszym miejscu powinieneś stawiać korzyści swoich odbiorców. W trakcie tworzenia artykułów, skup się na szybkim dostarczeniu czytelnikowi najważniejszych informacji. Przy pracy nad opisami produktów, błyskawicznie wskaż klientowi, w czym możesz mu pomóc.
Pamiętaj, że internauci są szalenie niecierpliwi. Większość z nich poświęci wyłącznie kilka sekund, aby ocenić, czy trafili na stronę, która pomoże im rozwiązać określony problem. Jeżeli w tym czasie nie zdobędziesz ich zainteresowania – z dużym prawdopodobieństwem klikną w następny link.
4. Zwracaj się do jednego czytelnika
Podstawowym błędem przy tworzeniu tekstów internetowych jest zwracanie się do odbiorców w liczbie mnogiej. Naturalnie – Twoją stronę lub post przeczytają setki, a nawet tysiące odwiedzających. Jednak pracując nad konstrukcją tekstu powinieneś pamiętać, że w momencie odbioru komunikatu istniejesz tylko Ty oraz Twój czytelnik.
Zwracanie się do odbiorcy w liczbie pojedynczej pozwala na zbudowanie bardziej bezpośredniego kontaktu. Dzięki temu masz dużo większe szanse, na przekonanie go do podjęcia określonej interakcji.
5. Stosuj zwroty wzywające do działania
Teksty wykorzystywane w sieci mają bardziej bezpośredni charakter, niż klasyczne utwory. Internetowy odbiorca wręcz oczekuje, że przedstawisz mu propozycję różnych interakcji. Dlatego upewnij się, że Twoje treści zawierają zwroty wzywające do działania (np. „kliknij tutaj”, „dodaj do koszyka”, „przeczytaj artykuł” itd.).
Taka konstrukcja tekstów nie tylko pomoże Ci w zwiększeniu poziomu konwersji. To najlepszy sposób na ułatwienie Twoim odbiorcom poruszania się po stronie. Pamiętaj, że w trakcie podejmowania decyzji zakupowych ogromne znaczenie ma ogół wrażeń użytkownika (tzw. user-experience). Internauci dużo lepiej oceniają strony, które w jasny sposób przekazują im informację o możliwych do podjęcia interakcjach.
Wpis gościnny portalu https://zarabiajnapisaniu.com/.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS