A A+ A++

Zasada numer jeden – wzbudź zainteresowanie

W Internecie udostępniana jest cała masa tekstów. Co więc zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji? Trzeba rozpocząć od chwytliwego tytułu – intrygującego, rozbudzającego ciekawość, czasem nawet wywołującego kontrowersje. Następnie konieczne jest sformułowanie nagłówka (leadu), który dostarczy garść informacji i zachęci do zapoznania się z dalszą częścią wpisu. Ważny jest także sam temat, który się porusza. Najlepiej, aby były to aktualne sprawy, którymi w danej chwili żyje opinia publiczna albo kwestie ponadczasowe (tzw. „evergreen content”). Z kolei dobierając odpowiednie słowa kluczowe i pisząc zgodnie z zasadami SEO, można sprawić, że strona, na której zostanie zamieszczony konkretny tekst, zajmie wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Zasada numer dwa – pisz prosto i zrozumiale

Zawartość merytoryczna tekstu (jego wysoka jakość) jest bardzo ważna, ponieważ zapoznawanie się z daną treścią ma być dla czytelnika wartością dodaną oraz odpowiedzią na pojawiające się wątpliwości i pytania. Jednak, aby artykuły były przystępne w odbiorze, niezbędne jest pisanie ich w nieskomplikowany sposób – należy konstruować krótkie i precyzyjne zdania, jak również skupiać się na właściwej stylistyce, ortografii, czy interpunkcji. Nie ma tutaj miejsca na błędy językowe.

Zasada numer trzy – skup się na grupie docelowej

Wykorzystywane słownictwo trzeba dopasowywać do odbiorcy, znajdującego się po drugiej stronie ekranu. Dlatego na etapie planowania tekstu niezbędne jest stworzenie tak zwanej persony marketingowej, czyli obrazu potencjalnego, idealnego klienta, posiadającego zestaw kilku typowych cech. Jest to istotna podpowiedź dotycząca między innymi tego, czy używać potocznych wyrażeń, czy też stosować bardziej wyszukane, specjalistyczne sformułowania – dzięki temu można pisać językiem swojej grupy docelowej i sprawiać, że to, co chce się przekazać, zostanie lepiej odebrane i przyswojone.

Zasada numer cztery – pamiętaj o formatowaniu tekstu

Ogromny wpływ na odbiór i zrozumienie artykułu ma także jego struktura. Warto więc stosować wypunktowania, pogrubienia najważniejszych słów, czy nagłówki. Wskazane jest także dzielenie jednolitej ściany tekstu na mniejsze akapity.

Zasada numer pięć – stawiaj na język korzyści

W wielu przypadkach copywriting internetowy ma za zadanie przekonywać do podjęcia określonej aktywności – zakupu produktu lub skorzystania z usługi. W osiągnięciu tego typu rezultatów przydatne jest stosowanie języka korzyści. Zgodnie z jego założeniami w opisach trzeba zwracać uwagę nie tylko na cechy i zalety poszczególnych rozwiązań, ale również na korzyści, jakie bezpośrednio lub pośrednio, przynoszą one zainteresowanym osobom. Obok takich rozbudzających emocje i wyobraźnię komunikatów nie można przejść obojętnie, warto więc jak najczęściej czerpać z ukrytego w nich potencjału.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPodejrzewani o groźby wobec ministra. Rozpoznajesz ich?
Następny artykułKochaj Mlekovitę i jedz to, co najlepsze w Wielkanoc