A A+ A++

Temat dnia:

Nasze prawa i obowiązki

 

Zadania:

1.         Piosenka o prawach dziecka – wysłuchanie piosenki, rozmowa na temat jej treści https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4 . Rodzic  zaprasza dziecko do uważnego słuchania utworu: Za chwilę posłuchamy piosenki, która mówi nam o prawach dzieci na całym świecie. Poproszę Cię, żebyś podczas słuchania postarał się zapamiętać, o jakich prawach dziecka śpiewają dzieci w piosence.

 

PIOSENKA O PRAWACH DZIECKA

słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

 

Mam prawo żyć,

Mam prawo być sobą

Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą. 

Mam prawo kochać i kochanym być 

Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić. 

 

Mogę się śmiać

Może się dziać pięknie

Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.

Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych

Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.

 

Dziecka prawa poważna sprawa

Dziecka prawa to nie zabawa

 

Mam prawo śnić

Mam prawo być inny

Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny.

Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę

Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle.

 

Dziecka prawa…

 

Dziecko  opowiada, o czym jest piosenka, o jakich prawach dziecka jest w niej mowa.

 

2.      „Prawda – nieprawda” – zabawa ćwicząca logiczne myślenie. Rodzic  wypowiada różne zdania. Jeśli  zdaniem dziecka  zdanie jest prawdziwe, klaszcze, jeśli nieprawdziwe – tupie nogami. Przykładowe zdania:

– Nikt nie może mnie zmuszać do robienia złych rzeczy.

– Mogę zmusić kolegę, żeby grał ze mną w piłkę.

– Nikt nie może czytać moich listów bez pozwolenia.

– Mogę bawić się tylko z kolegami, których wybierze (imię dziecka).

– Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi.

– Mam prawo do tajemnic i własnego zdania.

– Mogę bawić się tylko z koleżankami, które wybierze (imię dziecka).

– Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić i bić.

 

3.              „Nasze prawa” – praca plastyczna. Zadaniem dziecka  jest stworzenie plakatu, który będzie pokazywał, jakie prawa dzieci są dla niego najważniejsze. Możecie rysować, pisać, wyklejać i ozdabiać dowolnie plakat. Spróbujcie na koniec podpisać plakat, np.:  Prawo do zabawy, Prawo do nauki, Prawo do życia w rodzinie, Prawo do życia bez przemocy, Prawo do wyrażania swoich uczuć, Prawo do odpoczynku. Podczas pracy dziecka  Rodzic  może włączyć Piosenkę o prawach dziecka, wspierać dziecko, służyć radą i pomocą, pomaga podpisać i odczytać napisy.

 

4.      „Prawa i obowiązki” – praca z KZ 74–75;

5.      Praca z KP4.29a – dopasowywanie treści przeczytanej przez Rodzica  do obrazka;

6.      Praca z KP4.29b – odczytywanie krótkich zdań, łączenie ich z odpowiednimi obrazkami, rysowanie swoich obowiązków w domu i podczas zajęć.

 

Czekamy na zdjęcia z Waszych prac !

 

Udanego piątku i radosnego weekendu!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMOK Gniezno: Zdjęcia do ogarnięcia odc. 10
Następny artykułDwa SCG 007 w WEC 2021