A A+ A++

Manager to osoba, na której ciąży ogromna odpowiedzialność. Odpowiada za wyniki podwładnych i realizację zamierzonych celów. Jednak dobry manager dodatkowo potrafi odpowiednio motywować pracowników i zapewnić im dobrą komunikację i przepływ najważniejszych wiadomości. Bycie dobrym liderem jest niezwykle trudne i nie każdy nadaje się do pełnienia tej funkcji. Jakie więc cechy powinien posiadać dobry manager?

Manager powinien dobrze znać branżę, w której działa, dlatego powinien śledzić wszystkie zmiany i aktualne wiadomości. Dodatkowo powinien znać mechanizmy działające firmą. W przeciwnym wypadku nie będzie w stanie skutecznie planować pracy swojego zespołu i realnie dobierać cele do realizacji.

Manager powinien być zawsze opanowany. Kierowanie się osobistymi sympatiami lub emocjami jest niedopuszczalne na tym stanowisku.

Dobrze, aby lider odznaczał się wysoką komunikatywnością. To pozwoli mu na swobodne i zrozumiałe przekazywanie najważniejszych informacji oraz wprowadzenie dobrej atmosfery w pracy.

Manager powinien umieć stawiać granicę. Jest to niezbędne do sprawnego zarządzania zasobami ludzkimi. Ważne jest też określenie jasnych zasad między poszczególnymi pracownikami, tak aby nikt nie czuł się przeciążony pracą. Sprawiedliwy podział obowiązków to podstawa, dla zachowania dobrej kondycji członków zespołu.

Lider zespołu powinien odznaczać się także wysoką odpornością na stres i znajomością technik radzenia sobie z nim, które może przekazać pracownikom.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWrocław: Więcej światła, w dodatku energooszczędnego
Następny artykułCałkowity lockdown przed świętami? Ograniczenia bardziej niż prawdopodobne