A A+ A++

Grupa Embracer wreszcie zakończyła cięcia. Były one wyjątkowo głębokie. Pozbyto się ponad czterdziestu studiów deweloperskich i zwolniono prawie pięć tysięcy pracowników.

Źródło fot. Embracer

i

Ostatnich kilkanaście miesięcy to wyjątkowo trudny okres dla branży, głownie z powodu masowych zwolnień. Przodowała w tym zwłaszcza grupa Embracer, zmuszona do tego z powodu poważnych problemów finansowych. Jej szefostwo właśnie poinformowało, że cały proces dobiegł końca 31 marca tego roku i w najbliższej przyszłości nie ma w planach już żadnych innych większych zwolnień.

Skala cięć jest ogromna. W okresie od 1 kwietnia 2023 do 31 marca 2024 roku:

  1. zwolniono 4532 osoby,
  2. pozbyto się 44 studiów deweloperskich, zamykając je lub sprzedając innym firmom.
  3. o 80 zmniejszono liczbę znajdujących się w produkcji gier.

Warto wspomnieć, że wśród sprzedanych niedawno studiów jest zespół Shiver Entertainment, który przejęła firma Nintendo. To bardzo sensowny nabytek dla japońskiego giganta, gdyż studio specjalizuje się w przenoszeniu wymagających gier na Nintendo Switch. To właśnie Shiver Entertainment odpowiadało za konwersję Hogwarts Legacy na tę konsolę.

Plany Embracera na przyszłość

Grupa Embracer jest wielka, więc pomimo tak dużych cięć plany na przyszłość są ambitne. Do 31 marca 2025 roku wszystkie podmioty wchodzące w skład grupy Embracer wypuszczą na rynek ponad 70 gier.

  1. Koncern pokłada zwłaszcza duże nadzieje w Kingdom Come: Deliverance 2 oraz Killing Floor 3, spodziewając się, że osiągną one sukces porównywalny do zeszłorocznego Dead Island 2.
  2. Poza wspomnianymi Kingdom Come: Deliverance 2 oraz Killing Floor 3 do 31 marca 2025 mają ukazać się jeszcze co najmniej trzy inne, na razie nieujawnione, wielkie projekty Embracera

Embracer uważa, że ma potencjał na zwiększenie przychodów w praktycznie każdym sektorze gier, czyli konsolach, pecetach, urządzeniach mobilnych oraz grach stołowych/planszowych. Te dwie ostatnie kategorie koncern uważa za znacznie bardziej przewidywalne pod tym względem, ale z kolei wysokobudżetowe produkcje na PC i konsole, choć bardziej ryzykowne, oferują jednak także większą szansę na duże wzrosty.

  1. Oficjalna strona internetowa grupy Embracer
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBadania marketingowe w autobusach pruszkowskiej komunikacji miejskiej
Następny artykułУ Расеі затрыманы намеснік начальніка Генштабу