Rynek handlu w internecie w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Jak wskazują badania Santander Consumer Banku, aż 80% Polaków w ubiegłym roku co najmniej raz kupowała w internecie. Nie wszystkie sklepy będą miały jednak okazję wykroić część tego sprzedażowego tortu. Aby zbudować skuteczny sklep internetowy, osiągający wysoką sprzedaż, warto przestrzegać kilku ważnych zasad. Przedstawimy tu cztery elementy, mające wpływ na wyniki sprzedaży w ecommerce.
Wdróż SEO dla witryny
Skuteczne pozycjonowanie strony, czyli SEO (Search Engine Optimization) to podstawa w promocji każdej strony internetowej, a szczególnie sklepu online. Pozycjonowanie jest sztuką zdobywania wysokich pozycji w wyszukiwarkach, a głównie w Google. Dzięki niemu to klienci sami Ciebie znajdą, a ty przez to zaoszczędzisz na drogich reklamach płatnych w modelu opłaty za kliknięcie. Pozycjonowanie jest długotrwałym i złożonym procesem, ale jego skuteczne stosowanie znacznie większa sprzedaż i ułatwia dotarcie do osób odwiedzających, zainteresowanych asortymentem sklepu.
Na SEO składają się zarówno działania wewnętrzne, czyli budowa oryginalnego i efektownego contentu witryny, a także zewnętrzne, czyli pozyskiwanie starannie wybranych linków odnoszących się do sklepu.
W przypadku stron ecommerce ważne jest nie tylko pozycjonowanie na ogólne frazy, takie jak nazwy kategorii produktów, ale także wykorzystywanie tzw. wyrażeń long tail. Są to kilkuwyrazowe frazy, na które w sklepach składają się nazwy produktów. Korzyścią z ich promocji jest wysoki współczynnik konwersji, czyli zamiana odwiedzającego sklep, w dokonującego akcji zakupu.
Zadbaj o design
Kiedy klient trafi już do Twojej witryny, musisz go jeszcze przekonać, że sklep internetowy, w którym zamierza dokonać zakupu, jest wiarygodny, a towar prezentuje się atrakcyjnie. Dlatego sklep online należy przygotować tak, aby był przejrzysty i łatwy w nawigacji. Zajmuje się tym cała dziedzina wiedzy, łącząca zarówno marketing i naukę o zachowaniach klienta, czy programowanie, jak i projektowanie graficzne, nazywane UX, albo user experience.
W witrynach ecommerce szczególne znaczenie dla konwersji sprzedaży ma karta produktu, czyli prezentacja strony zakupowej. To charakterystyka sprzedawanego przedmiotu, w którym klient znajdzie jego cenę, parametry, zdjęcia i inne informacje niezbędne, aby dokonał on zakupu. Nowoczesny sklep powinien mieć możliwie interaktywną kartę, pozwalając na zmianę ilości dodawanych produktów, wybór rozmiaru i innych cech czy sprawdzenie i dodawanie komentarzy. Utworzenie skutecznej karty produktu jest kluczem do sprzedaży, ponieważ zachęca klienta do dodania przedmiotu do koszyka, a nawet buduje jego lojalność. Klienci, którzy łatwo mogą odnaleźć poszukiwane informacje, będą bowiem zachęcani, aby częściej wracać do sklepu.
Stosuj marketing mix
W przypadku sprzedaży ecommerce obowiązują całkiem podobne zasady jak w sprzedaży tradycyjnymi kanałami. Dobry sprzedawca powinien stosować więc marketing mix, nazywany także zasadą czterech P. Jest to kompozycja na którą składa się:
Price: Cena na atrakcyjnym poziomie, zapewniająca klientowi konkurencyjny wybór, ale jednocześnie ustalająca marżę, pozwalającą na zarobienie właścicielowi sklepu.
Product: Duży wybór produktów wysokiej jakości, których poszukują klienci.
Placement: Dystrybucja, w przypadku sklepów internetowych oznaczająca liczne dostępne formy płatności, a także metody wysyłki.
Promotion: Metody promocji sklepu w internecie, takie jak omówione już SEO, płatne reklamy, a nawet promocja w tradycyjnych kanałach komunikacji.
Wykorzystaj social media
Wreszcie, pozycję sklepu można budować także dzięki wykorzystaniu potęgi mediów społecznościowych. Zaangażowanie klientów może być większe, dzięki wykorzystaniu profilów w serwisach takich jak Facebook, Instagram lub Twitter. Pozyskasz w ten sposób zarówno bezpośrednie przejścia na stronę produktów, jak i długoterminowych, lojalnych klientów, którzy z czasem będą wracać do sklepu. Działania marketingowe możesz wspierać pomocą starannie dobranych influencerów. To świetny sposób, aby informować o nowych promocjach, zmianach w asortymencie, czy specjalnych akcjach dla klientów. Wdrożenie wymienionych tutaj zasad, ułatwi ci więc osiągnięcie satysfakcjonującej sprzedaży i wpłynie na długoterminowy sukces sklepu online.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS