40-letni Francuz poinformował w środę, że sześciogodzinny wyścig World Endurance Championship na Fuji, w którym stanął na najniższym stopniu podium, był jego ostatnim w karierze.
– Nadszedł czas, aby odwiesić kask i zakończyć ten rozdział mojego życia – powiedział Lapierre w krótkim filmie na Instagramie. – To było wspaniałe, móc zakończyć tę podróż na podium i jeszcze raz polać się szampanem.
– Był to dla mnie zaszczyt, że mogłem żyć dla swojej pasji, przez tyle lat robiąc to, co kocham – dodał. – Teraz nadszedł czas na nowy rozdział mojego życia, po drugiej stronie pit wallu. Kocham to tak samo, jak kochałem wyścigi, więc nie będę daleko.
Nicolas kończy karierę po ponad dwóch dekadach w motorsporcie. Na skutek jego decyzji, Alpine będzie musiało znaleźć partnera dla Micka Schumachera i Matthieu Vaxiviere na ostatnią rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że fotel przejmie Jules Gounon, rezerwowy kierowca zespołu, który miał już okazję wsiąść do samochodu podczas wyścigu we Włoszech, w Belgii i Japonii, dwukrotnie zastępując kontuzjowanego Ferdinanda Habsburga i raz Paula-Loupe Chatin.
Lapierre skupi się na działalności CLX Motorsport, który założył z Alexandrem Coignym w 2020 roku. Jego zespół ściga się między innymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i Europejskiej Serii Le Mans pod nazwą Cool Racing.
Francuski kierowca swoim dorobku, obok czterech wygranych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w klasie LMP2, ma również trzy podia, z czego dwa w najwyższej kategorii. Za kierownicą prototypu Le Mans zdobył również mistrzostwo WEC w sezonie 2016 i 2018-19 oraz wicemistrzostwo w 2022 roku.
Jego starty w seriach długodystansowych koncentrowały się jednak na ELMS, w której uczestniczył w latach 2008-2011, a następnie 2015-2023. Chociaż nigdy nie udało mu się sięgnąć po tytuł, czterokrotnie zakończył zmagania w czołowej trójce.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS