A A+ A++

Garwolińscy policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie o oszustwie. Tym razem w sidła przestępców wpadła 32-latka. Kobieta uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku, który twierdził, że ktoś zaciągnął na jej dane pożyczkę. Mieszkanka powiatu garwolińskiego, pod pozorem anulowania kredytu, faktycznie pożyczyła pieniądze, a następnie wpłaciła je na rzekomo bezpieczne konto. Pokrzywdzona straciła prawie 100 tys. złotych.

Wczoraj do garwolińskich policjantów zgłosiła się 32-latka. Kobieta powiedziała funkcjonariuszom, że otrzymała telefon od osoby, podającej się za pracownika banku. Dzwoniący przekazał kobiecie informację, że ktoś na jej dane zaciągnął kredyt i aby go anulować, musi postępować zgodnie z instrukcją. Rozmówca podkreślił, że on sam przy tej sprawie współpracuje z policjantami i prokuraturą. W trakcie rozmowy rzekomy przedstawiciel banku namówił kobietę na wykonanie operacji na rachunku, polegającej na zaciągnięciu pożyczki. Rozmówca polecił 32-latce udać się do banku i podjąć wszystkie środki.

Następnie przekonał ją, że powinna całą sumę wpłacić wpłatomatem na wskazany rachunek. Mieszkanka powiatu garwolińskiego postępowała zgodnie z poleceniami dzwoniącego. Najpierw wypłaciła pieniądze w banku, a następnie wpłaciła je wpłatomatem przy użyciu kodów blik, które otrzymała od rzekomego pracownika banku. Przez cały czas 32-latka była połączona telefonicznie z przestępcą. Po tym, jak 32-latka opowiedziała o zdarzeniu bliskim, zaczęła podejrzewać, że padła ofiarą oszusta i poinformowała o tym policjantów. Mieszkanka powiatu garwolińskiego straciła prawie 100 tysięcy złotych.


Oszuści nie odpuszczają i próbują różnych metod, aby wyłudzić pieniądze. Zachowaj czujność nawet jeśli zostaniesz poinformowany o potencjalnym zagrożeniu np. ataku hakerów na Twoje konto bankowe. Nie podejmuj pochopnych decyzji, kieruj się zasadą ograniczonego zaufania. Zawsze musimy mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego traktuj jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji rozłącz się i samodzielnie zadzwoń na infolinię banku, aby zweryfikować przekazane informacje.

KPP Garwolin

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzatkowski w “Graffiti”: liczę, że procedura akcesji Szwecji i Finlandii rozpocznie się niebawem
Następny artykułPoznajemy Małopolskę Zachodnią – Gmina Chełmek – Twój krok w dobrą stronę!