Do kiedy można złożyć wniosek o wyprawkę szkolną w ramach programu “Dobry start”? Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina o terminie i zasadach.
Do 30 listopada można składać wniosek o wyprawkę szkolną “Dobry start”
Tylko do 30 listopada można składać wnioski w ramach programu “Dobry start”. Chodzi o wypłatę 300 złotych na wyprawkę szkolną dla dziecka – przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
“Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił dotąd blisko 4,2 mln świadczeń w ramach programu “Dobry start” na kwotę ok. 1,26 mld zł. Wnioski można składać do 30 listopada” – wskazuje prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.
300 zł na wyprawkę szkolną
Jak dodaje, w ramach programu rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł np. na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom i pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych i w innych placówkach edukacyjnych.
“Wnioski o świadczenie z programu +Dobry start+ złożono już dla ponad 4,4 mln dzieci, czyli prawie 100 proc. uprawnionych. Oznacza to, że zdecydowana większość rodziców i opiekunów złożyła już wniosek” – podkreśla prof. Uścińska.
Terminy składania wniosków
O wyprawkę szkolną można ubiegać się od 1 lipca do 30 listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantowało wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Jeżeli wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
Jak złożyć wniosek?
Świadczenie “Dobry start” przysługuje raz w roku na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami – do 24 lat.
Wniosek może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Wniosek można złożyć przez bankowość elektroniczną, PUE ZUS i przez portal Emp@tia MRiPS. Pieniądze z programu “Dobry start” przyznaje i wypłaca ZUS na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje i wszelkie zawiadomienia są przekazywane w formie elektronicznej.
Informacje na temat wniosku i jego obsługi można znaleźć na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).
Wystarczy zalogować się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki “Dobry start”.
Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie 300 plus (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).(PAP)
Autorka: Karolina Kropiwiec
kkr/ joz/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS