A A+ A++

Do kiedy można złożyć wniosek o wyprawkę szkolną w ramach programu “Dobry start”? Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina o terminie i zasadach.

Do 30 listopada można składać wniosek o wyprawkę szkolną “Dobry start”

Tylko do 30 listopada można składać wnioski w ramach programu “Dobry start”. Chodzi o wypłatę 300 złotych na wyprawkę szkolną dla dziecka – przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

“Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił dotąd blisko 4,2 mln świadczeń w ramach programu “Dobry start” na kwotę ok. 1,26 mld zł. Wnioski można składać do 30 listopada” – wskazuje prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.

300 zł na wyprawkę szkolną

Jak dodaje, w ramach programu rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł np. na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom i pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych i w innych placówkach edukacyjnych.

“Wnioski o świadczenie z programu +Dobry start+ złożono już dla ponad 4,4 mln dzieci, czyli prawie 100 proc. uprawnionych. Oznacza to, że zdecydowana większość rodziców i opiekunów złożyła już wniosek” – podkreśla prof. Uścińska.

Terminy składania wniosków

O wyprawkę szkolną można ubiegać się od 1 lipca do 30 listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantowało wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Jeżeli wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.

Jak złożyć wniosek?

Świadczenie “Dobry start” przysługuje raz w roku na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami – do 24 lat.

Wniosek może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Wniosek można złożyć przez bankowość elektroniczną, PUE ZUS i przez portal Emp@tia MRiPS. Pieniądze z programu “Dobry start” przyznaje i wypłaca ZUS na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje i wszelkie zawiadomienia są przekazywane w formie elektronicznej.

Informacje na temat wniosku i jego obsługi można znaleźć na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

Wystarczy zalogować się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki “Dobry start”.

Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie 300 plus (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).(PAP)

Autorka: Karolina Kropiwiec
kkr/ joz/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzy będzie więcej turniejów offline? Organizatorzy PLE solidnie przepytani
Następny artykułNie parkuj przy Długiej