A A+ A++

Celem projektu jest wzrost konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm, poprzez wsparcie przedsiębiorców w zakresie przejścia z tradycyjnego handlu do sprzedaży i komunikacji online. To szczególnie istotne w kontekście epidemii koronawirusa i związanych z tym zmian w gospodarce.

Zajęcia pierwszej edycji odbywały się w okresie od 30 listopada do 18 grudnia 2020 roku w formie 8 sesji warsztatowych online. Wśród zagadnień znalazły się m.in. kwestie związane z podstawami e-biznesu, podstawami prawa w ehandlu, optymalizacja i pozycjonowanie stron, reklamy w Google Ads i YouTube, Facebooku i Instagramie, kampanie remarketingowe, profile firmowe w mediach społecznościowych oraz inne zagadnienia związane z marketingiem i handlem internetowym.

Zobacz także

Na koniec procesu edukacyjnego odbył się, z udziałem wszystkich uczestników, test wiedzy obejmujący cały programu nauczania. Uczestnicy mieli 30 minut na odpowiedź na 30 często podchwytliwych pytań. Dwoje uczestników, którzy zdobyli najwyższą ilość punktów i rozwiązali najszybciej test otrzymali wczoraj wartościowe nagrody – dwa komputery o wartości 6000 zł.   

– Śląska Akademia Handlu Internetowego to ogromna dawka wiedzy. Szkolenia były prowadzone przez profesjonalnych trenerów, w świetnej atmosferze. W tym czasie poznałam konkretne narzędzia marketingowe, które na pewno wykorzystam w działaniach w Internecie. Pomimo spotkań online, utrzymana była forma praktycznych warsztatów. Zdecydowanie polecam wszystkim, którzy zaczynają swoją przygodę z handlem i marketingiem internetowym ale również tym, którzy już postawili pierwsze kroki – mówi Magdalena Cader, uczestniczka Akademii.

– Uczestnictwo w Śląskie Akademii Handlu Internetowego było dla mnie cennym doświadczeniem, które na pewno zaprocentuje. Mogę z pełnym przekonaniem polecić warsztaty każdemu, kto jest zainteresowany marketingiem internetowym – dodaje Maciej Świerkocki.

– Obok wsparcia finansowego w ramach „Śląskiego Pakietu dla Gospodarki” o łącznej wartości 1,4 mld zł, które trafiło do firm najbardziej dotkniętych skutkami pandemii, wspieramy także projekt Śląskiej Akademii Handlu Internetowego, który jest skierowany do lokalnego biznesu.  Znajomość narzędzi internetowych, rynku internetowego oraz praktyczne umiejętności  to dziś fundament działania wielu firm, które chcą się skutecznie komunikować i sprzedawać przez Internet – mówi marszałek Jakub Chełstowski.

Projekt ma też na celu przeciwdziałanie wzrostowi bezrobocia w regionie, utrzymanie miejsc pracy oraz aktywną pomoc samorządu i lokalnych organizacji w przekwalifikowaniu pracowników i zmianie profilu firm, z uwzględnieniem narzędzi handlu i marketingu internetowego. To także budowanie pozytywnego wizerunku regionu i samorządu, wspierającego rozwój e-handlu i nowoczesnych technologii.

– Śląska Akademia Handlu Internetowego jest ciekawym narzędziem, które wdrożyliśmy wspólnie z Regionalną Izbą Gospodarczą oraz Śląską Organizacją Szkoleniową.  Stwierdziliśmy wspólnie, że warto nauczyć przedsiębiorców poruszania się na rynku internetowym dla zwiększenia możliwości przychodowych swoich przedsiębiorstw. Bardzo dobrze ten projekt został przyjęty i oceniony przez przedsiębiorców w województwie śląskim. To nowe i ciekawe narzędzie warte polecenia – podsumował podczas spotkania podsumowującego pierwszą edycję wicemarszałek Wojciech Kałuża.

W związku z ogromnym zainteresowaniem przedsiębiorców projektem Śląskiej Akademii Handlu Internetowego zapowiedziano realizację czterech edycji projektu w nadchodzących 2021 roku. 

– Mimo pewnych niedogodności wynikających z procesu edukacji w trybie online do pierwszej edycji zebraliśmy grupę 30 przedsiębiorców w ciągu 5 dni od daty ogłoszenia w sieci tego projektu. Było to dla nas ogromnym zaskoczeniem.  Jest jak widać ogromne zapotrzebowanie na rzetelną i praktyczną wiedzę z zakresu marketingu internetowego. Przedsiębiorcy w gąszczu poradników, webinarów, filmików, które można znaleźć w Internecie, mających niejednokrotnie tylko wartość marketingową, gubią się i oczekują kompleksowej wiedzy oraz ciekawych wskazówek od praktyków do wdrożenia w ich firmach z dnia na dzień. Doświadczenia z realizacji pierwszej edycji pozwalają nam jeszcze lepiej dostosować program, rytm i zakres informacji do potrzeb przedsiębiorców z województwa śląskiego. Każda firma, która myśli o rozwoju, zwiększeniu zysków i wygraniu z konkurencją powinna wziąć udział w kolejnej edycji, którą uruchamiamy już 15 lutego 2021. W imieniu własnym oraz współorganizatorów i partnerów serdecznie już teraz zapraszam – dodaje Robert Duda, Dyrektor Śląskiej Akademii Handlu Internetowego, Wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej.

Więcej informacji oraz możliwość rejestracji do Śląskiej Akademii Handlu Internetowego znaleźć można na stronie internetowej projektu: https://sos.edu.pl/szkolenia/slaska-akademia-handlu-internetowego/ lub kontaktując się telefonicznie/mailowo z Regionalną Izbą Gospodarczą w Katowicach. Rekrutacja trwa do 27 listopada lub do wyczerpania wolnych miejsc.

Materiał oryginalny: https://www.slaskibiznes.pl/wiadomosci,30-absolwentow-pierwszej-edycji-slaskiej-akademii-handlu-internetowego-z-tytulem-emarketing-manager,wia5-3-4080.html

Obserwuj nasz serwis na:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAby pomóc chorym, policyjni ozdrowieńcy oddali osocze [FOTO]
Następny artykułZ okazji Świąt Bożego Narodzenia życzymy…