Ostatni dzień bahrańskich testów dostarczył najwięcej emocji, a wszystko za sprawą przejazdów kwalifikacyjnych wykonanych przez większość ekip. Każda z nich zrobiła też solidne symulacje tempa wyścigowego, dzięki czemu można było pokusić się o pierwsze rzeczywiste wnioski odnośnie ich przygotowań.
Zanim jednak do nich przystąpiono, ponownie o sobie przypomniała tarka przy zakręcie nr 11. Przez kolejne z nią problemy zawieszono poranną sesję na nieco ponad godzinę, a po powrocie do testowania zdecydowano się kontynuować zajęcia bez żadnych przerw. W związku z tym zespoły musiały podejść nieco inaczej do podziału obowiązków między swoimi kierowcami.
Na szczęście większość z nich ominęły poważne problemy sprzętowe. Takowe dotknęły jedynie Lando Norrisa, który pokonał jedynie 20 okrążeń. Pod koniec zajęć drobne kłopoty napotkały też Pierre’a Gasly’ego, z którego auta odleciała część owiewki znajdująca się nad przednim kołem.
A nifty marshal picks up the debris 👍#F1Testing #F1 pic.twitter.com/dOIZIbY4MH
— Formula 1 (@F1) February 23, 2024
Poza tymi przypadkami zespoły mogły spokojnie koncentrować się na swoich programach. W związku z tym doszło do pierwszego realnego porównania dwóch najlepiej prezentujących się teamów w Bahrajnie, czyli Red Bulla i Ferrari. Max Verstappen oraz Charles Leclerc wykonali swoje symulacje wyścigowe i zdecydowanie lepiej wypadła ta przeprowadzona bolidem oznaczonym nr 1.
Stint του Verstappen (C3) #RB20
outlap
1: 37.752
1: 37.575
1: 37.422
1: 37.285
1: 37.172
1: 37.177
1: 37.221
1: 37.160
1: 37.130
1: 37.058
1: 37.124
1: 37.208
1: 37.205
1: 37.233
1: 37.116
inlap#Day3 #PM #F1Testing #F1 @redbullracing— F1 Debrief (@f1debrief) February 23, 2024
Leclerc #SF24
1st Stint (C3)
37.173
37.366
37.363
37.476
37.583
37.724
37.598
37.613
37.703
38.215
37.742
38.177
38.109
38.336
38.161
38.458
38.410
38.668
41.698 inlap
box (C1) – out#Day3 #PM #F1Testing #F1 @ScuderiaFerrari— F1 Debrief (@f1debrief) February 23, 2024
Na pocieszenie dla włoskich kibiców pozostało to, że Monakijczyk zrobił najlepsze okrążenie finałowych zajęć. Uczynił to jeszcze długo przed zachodem słońca na miękkiej mieszance. W samej końcówce wyzwanie próbował rzucić mu George Russell, ale ostatecznie zabrakło mu do tego 0,046 sekundy.
Na podobny zabieg zdecydowali się Zhou Guanyu i Alex Albon, jednakże ich czasy były już znacznie wolniejsze od Leclerca. Chińczyk zdołał jednak wskoczyć na 3. lokatę, spychając z niej samego Verstappena. Należy natomiast zaznaczyć, że aktualny mistrz świata nie wykonał klasycznej symulacji tempa kwalifikacyjnego na gumie C4.
Jeśli chodzi o nabite kilometry, tutaj zdecydowanie wyróżnia się wynik Albona, który zrobił 121 okrążeń. Taj jako jedyny jednak spędził cały dzień w kokpicie, ponieważ Logan Sargeant już wczoraj zakończy swoje testy. W zestawieniu zespołowym znów najlepszy okazał się Haas, którego zawodnicy pokonali aż 169 pętli, a łącznie przez trzy dni 441.
Podobnie jak to miało miejsce w środę i czwartek, nie zabrakło “małego ścigania się” na torze. W rolach głównych występowali tutaj reprezentanci Mercedesa. Najpierw przed “czwórką” Kevina Magnussena zaatakował Lewis Hamilton, a po południu Russell przy użyciu systemu DRS wyprzedził na głównej prostej Leclerca.
Mercedes ⚔️ Ferrari
🍿#F1Testing #F1 pic.twitter.com/if0VGIKoxF
— Formula 1 (@F1) February 23, 2024
Ostatnie minuty zajęć upłynęły na testach wirtualnej neutralizacji i wywieszania czerwonej flagi. Po tych działaniach niektórzy kierowcy powrócili na to, aby poćwiczyć próbne starty. Obyło się natomiast bez podobnych występków jak podczas wczorajszego “wyścigu”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS