W pożyczki zaangażowany jest Michael Latifi – ojciec Nicholasa, jednego z kierowców ekipy z Grove – oraz grupa bankowa HSBC. Raport finansowy za rok 2019, opublikowany przez Williams Grand Prix Holdings zawiera szczegółowe informacje na temat refinansowania, mimo że nastąpiło ono już po teoretycznym okresie sprawozdawczym.
Nowe ustalenia zastępują pożyczki uzgodnione z HSBC w 2015 roku. Williams twierdzi, że kolejny krok był potrzebny po grudniowej sprzedaży Advanced Engineering. Cała operacja pożyczkowa składa się z dwóch odrębnych elementów. Jeden z nich dotyczy gruntów, fabryki i innych aktywów w Grove, a drugi ponad 100 historycznych samochodów z lat 1978-2019.
Zespół twierdzi, że ustalenia utrzymują związek z długoletnim partnerem HSBC i wprowadzają nowe źródła finansowania. Środki przekazane spółce w ramach porozumienia wynoszą łącznie 45 milionów dolarów amerykańskich.
25 milionów dolarów zabezpieczone jest gruntami, budynkami, maszynami i urządzeniami spółki. Kwota ta musi być spłacona do kwietnia 2022 roku. Kolejne 20 milionów wzięte jest pod zastaw kolekcji samochodów. Roczne odsetki w wysokości 5 procent obowiązują od kwietnia 2020 roku. Główna kwota musi zostać spłacona do końca 2026 roku.
Chociaż łącznie obie pożyczki dają łącznie 45 milionów dolarów, po spłacie pierwotnych zobowiązań wobec HSBC, powstałych w 2015 roku, zastrzyk finansowy wynosi 35 milionów dolarów.
Całkowita kwota w funtach szterlingach, bez opłat i spłaty długu wobec HSBC, wynosi 28 milionów – poinformował Williams.
Mike O’Driscoll, dyrektor generalny Williamsa, z optymizmem podchodzi do powziętych zobowiązań: – Ogólnie rzecz biorąc, stanowi to efektywne wykorzystanie aktywów grupy i zapewnia nam rezerwy finansowe, wymagane do utrzymywania zespołu w obecnych, niepewnych czasach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS