Prace będą realizowane w bazie RAF Lossiemouth, gdzie swoją bazę mają zarówno samoloty P-8A Poseidon jak i E-7 Wedgetail, oba bazujące na płatowcu komercyjnym Boeing 737. Znacznie uprości to system szkolenia i eksploatacji. Z perspektywy brytyjskiego rządu równie ważne jak funkcjonalność i koszty są kwestie zatrudnienia. Kontrakt oznacza kolejne inwestycje i co najmniej pięcioletnie zatrudnieni dla 150 osób.
W związku z decyzją o skoncentrowaniu tu flot obu typów zainwestowano znaczne środki w modernizację i rozbudowę bazy Lossiemouth. Prace objęły m. in. remont i rozbudowę pasów startowych, hangarów, części warsztatowej i magazynowej oraz kwater dla personelu. Bazę otwarto oficjalnie we wrześniu ubiegłego roku.
Pierwszy P-8A Poseidon został dostarczony przez koncern Boeing 4 lutego 2020 roku. Obecnie spośród 9 zamówionych maszyn noszących brytyjskie oznaczenia Poseidon MRA1 dostarczono 5, które nosza nazwy: „Pride of Moray”, „City of Elgin”, „Terence Bulloch”, „Spirit of Reykjavik” i „Fulmar”. Kolejne mają zostać dostarczone jeszcze w bieżącym roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS