A A+ A++

Ratunkiem dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego w latach sześćdziesiątych miała być zagraniczna licencja, która pozwoliłaby na wprowadzenie nowoczesnego pojazdu bez długotrwałego i kosztownego procesu wdrożenia autorskiego projektu. Porzucono koncepcję budowy Warszawy 210 na rzecz licencji z Fiatem.

Umowę między państwowym przedsiębiorstwem Motoimport a Fiatem podpisano 22 grudnia 1965 roku. Umowa zakładała wprowadzenie do produkcji w FSO samochodów Fiat 1300/1500, czyli poprzednika modelu 125. Umowa została aneksowana w połowie następnego roku, gdyż Fiat wyraził zgodę na przekazanie nowocześniejszego nadwozia bez dodatkowych opłat.

Tak powstał Fiat 125p, posiadający nadwozie włoskiego pierwowzoru, ale płytę podłogową i układ napędowy pochodzący z jego poprzednika. Pierwszy samochód, zmontowany w całości w włoskich części, opuścił bramę FSO 28 listopada 1967 roku. Nim produkcja na dobre się rozwinęła, Warszawa była nadal produkowana. Ostatni egzemplarz zjechał z taśmy w 1973 roku, zamykając tym samym pewną epokę w dziejach fabryki.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHolandia: sąd najwyższy nakazał władzom ograniczenie emisji dwutlenku węgla
Następny artykułUM Gorzów Wielkopolski: Czas pokoju i spokoju – życzenia dla…