Początek nowego roku to czas na podsumowanie prowadzonych działań i weryfikację planów marketingowych. Czujni marketerzy obserwują zmieniający się rynek, pragnąc nadążyć za zmianami konsumenckimi, nowymi trendami czy nowościami w technologii. Znawcy tacy jak Jacek Kotarbiński, Marcin Sienkowski – Head of Marketing w OLX, Natalia Hatalska czy Anna Miotk, wskazują nowe szanse i możliwości oraz wyzwania stojące przed osobami pracującymi w marketingu.
Według ekspertów, w 2020 roku nadal ważny będzie temat ekologii, coraz mocniej w świat marketingu będą wkraczały sztuczna inteligencja i rozszerzona rzeczywistość (VR), chatboty czy wyszukiwanie głosowe. Kluczowe znaczenie będzie mieć analityka i opanowanie ogromnej ilości danych oraz narzędzi marketingowych. Nie bez znaczenia będzie przemyślana personalizacja przekazu i bardziej naturalna forma komunikacji.
Jeden z najważniejszych trendów na 2020 r. to ten z szeroko pojętą zmianu klimatu, ekologią i dbałością o naszą planetę (…) Ważne, aby tego typu działania, faktycznie były wpisane w strategię firmy i miały na celu tzw. wyższe dobro, a nie tylko efekt wizerunkowy. Współcześni konsumenci umieją rozróżnić green washing od faktycznych ekopostaw, mających na celu zmianę rzeczywistości. – Natalia Hatalska, analityczka trendów, założycielka i CEO instytutu badań nad przyszłością – infuture.institute.
Nie wystarczy być już tylko narzędziowcem, trzeba będzie również rozumieć ludzi, znać i czuć ich potrzeby i znajdować sposoby na komunikację, która sprawi, że zostaną w umysłach i sercach potencjalnych klientów na dłużej. To najbezpieczniejsza droga do osiągania dobrych celów w 2020 roku. – Mariusz Łodyga, Strateg, konsultant, właściciel marki Premium Consulting
Czy rok 2020 będzie przełomowy dla marketingu?
Wszystkie wypowiedzi znajdziesz w 54-stronicowym poradniku przygotowanym przez FreshMaila.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS